F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 771 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 771 inlägg
Jag har skaffat en ny infravärmare 1800w, ip65 som har en stickpropp ansluten.
http://www.termognosjo.se/sv/produkter/infravarmare/infravarmare-proffs-1800w/
(För övrigt kan noteras att den kan köpas i Ullared för
699kr jämfört med 975 på prisjakt)
Mina gamla rostiga infravärmare som ska bytas ut är fast monterade i en dosa som sitter på väggen. Under takutsprånget, men ändå relativt oskyddat.
Antingen byter jag ut dosan och fastmonterar den nya värmaren (matad via en tvåpolig brytare inomhus.) eller sätter ett kapslat uttag typ eljo aqua stark. Men de håller väl inte ip44 men stickproppen inkopplad?
Vilket är bäst?
Jag har inte bestämt om jag kommer ta in den under vintern, borde jag det?
http://www.termognosjo.se/sv/produkter/infravarmare/infravarmare-proffs-1800w/
(För övrigt kan noteras att den kan köpas i Ullared för
699kr jämfört med 975 på prisjakt)
Mina gamla rostiga infravärmare som ska bytas ut är fast monterade i en dosa som sitter på väggen. Under takutsprånget, men ändå relativt oskyddat.
Antingen byter jag ut dosan och fastmonterar den nya värmaren (matad via en tvåpolig brytare inomhus.) eller sätter ett kapslat uttag typ eljo aqua stark. Men de håller väl inte ip44 men stickproppen inkopplad?
Vilket är bäst?
Jag har inte bestämt om jag kommer ta in den under vintern, borde jag det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 878 inlägg
En fast monterad förbrukare med hög effekt skulle jag ansluta fast. Den kommer inte att flyttas omkring till olika platser. Endast om det finns en befintligt uttag som man inte gärna vill ersätta med en dosa kan jag tänka mig stickproppsanslutning.
Om den är avsedd att klara klimatet utomhus under öppen himmel så ska den inte behöva tas in. Du kan ju fråga dig om kommer att ta in den över vintern. Kanske första vintern, men nästa då
Om den är avsedd att klara klimatet utomhus under öppen himmel så ska den inte behöva tas in. Du kan ju fråga dig om kommer att ta in den över vintern. Kanske första vintern, men nästa då
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 771 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 771 inlägg
Tack! Jag tänkte i ungefär samma banor, och det verkar inte som någon annan är av annan åsikt heller. Dessutom hade jag både kopplingsdosa med passande dragavlastning och wagoklämmor hemma så nu är apparaten på plats.
Klicka här för att svara