Hej.
Situationen är att jag Har lite frågor om att det är fuktigt där golvbrunnen förut stod.
Vill bara snabbt stämma av med er. Hantverkare Renoverar badrummet. Verkar proffsigt och duktiga så inte särskilt orolig dom gör något fel egentligen utan vill mest stämma av lite.
Lite Bakgrund: Är sekelskiftslägenhet. Osäker på konstruktionen men verkar primärt bestå av betong, med inslag av trä och armeringsjärn.
Iallafall: var förbi och lämnade lite material och noterade lite saker som jag fundera på.
1. Där golvbrunnen förut stod är det blött under.
Behöver man vara orolig över en fuktskada längre ner i skiktet?
2. Det ser ut att längst med golv-väggskarven att finnas två svarta skikt:
Är inte kunnig men tycker att Innerst ser ut att vara rester från ett asfaltstätskikt? Mer ytligt verkar man lagt ett en svart fiberremsa?
Hantverkarna verkar ha löst detta genom att spackla igen en jämn yta över allt.
Tycker det ser ut som man kommer få en jämn bra arbetsyta att kunna lägga alla skikt på mm. Men kan verkligen ingenting så vill mest stämma av det är okej att kapsla in gammalt material.
3. Efter renoveringen så undrar jag hur man granskar arbetet. Företaget har alla cerfikat: säkert vatten och BKR. Tänkte låta en kula rulla på golvet och kolla golvbrunnen+manschett och klämring ser bra ut. Räcker det?
Situationen är att jag Har lite frågor om att det är fuktigt där golvbrunnen förut stod.
Vill bara snabbt stämma av med er. Hantverkare Renoverar badrummet. Verkar proffsigt och duktiga så inte särskilt orolig dom gör något fel egentligen utan vill mest stämma av lite.
Lite Bakgrund: Är sekelskiftslägenhet. Osäker på konstruktionen men verkar primärt bestå av betong, med inslag av trä och armeringsjärn.
Iallafall: var förbi och lämnade lite material och noterade lite saker som jag fundera på.
1. Där golvbrunnen förut stod är det blött under.
Behöver man vara orolig över en fuktskada längre ner i skiktet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2. Det ser ut att längst med golv-väggskarven att finnas två svarta skikt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte kunnig men tycker att Innerst ser ut att vara rester från ett asfaltstätskikt? Mer ytligt verkar man lagt ett en svart fiberremsa?
Hantverkarna verkar ha löst detta genom att spackla igen en jämn yta över allt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker det ser ut som man kommer få en jämn bra arbetsyta att kunna lägga alla skikt på mm. Men kan verkligen ingenting så vill mest stämma av det är okej att kapsla in gammalt material.
3. Efter renoveringen så undrar jag hur man granskar arbetet. Företaget har alla cerfikat: säkert vatten och BKR. Tänkte låta en kula rulla på golvet och kolla golvbrunnen+manschett och klämring ser bra ut. Räcker det?
Redigerat:
Bästa svaret
1, Vattnet kommer antagligen från golvbrunnen sen dom tog bort den. Hade det varit läck i brunnen hade det varit betydligt blötare! Ingen ytterligare åtgärd krävs här.
2, Normalt förfarande i mängder med äldre badrum. Bort med så mycket asfalt som möjligt sen så putsas väggen slät med lämpligt material.
3, Dokumentera allt är alltid bra, även fast man inte själv gör arbetet. Det du nämner är klokt och enkelt att kontrollera själv!
2, Normalt förfarande i mängder med äldre badrum. Bort med så mycket asfalt som möjligt sen så putsas väggen slät med lämpligt material.
3, Dokumentera allt är alltid bra, även fast man inte själv gör arbetet. Det du nämner är klokt och enkelt att kontrollera själv!
Klicka här för att svara