Hej!
Som rubriken lyder, ska nedan ventil vara stängd? Det sitter en ventil på tillopp och en på frånlopp.
Frånluftspanna med vattenburen golvvärme bottenplan och vattenburna element ovanplan.
Vi har bra kräm på elementen, men nästan ingen värme på bottenplan. Inte ens i badrummet som har fritt blås utan reglering.
10 grader lägre temp på golvvärmeslingingorna enl mätarna innan och efter fördelare.
Som jag ser det samma cirkpump till allt så den lirar. Luft i slingorna- kanske?
Men undrar som sagt över ventilen på bild.
(Vi hade en kyltekniker här som bytte expansionskärlet, men han borde väl inte stängt den?)
Tacksam för hjälp!
Som rubriken lyder, ska nedan ventil vara stängd? Det sitter en ventil på tillopp och en på frånlopp.
Frånluftspanna med vattenburen golvvärme bottenplan och vattenburna element ovanplan.
Vi har bra kräm på elementen, men nästan ingen värme på bottenplan. Inte ens i badrummet som har fritt blås utan reglering.
10 grader lägre temp på golvvärmeslingingorna enl mätarna innan och efter fördelare.
Som jag ser det samma cirkpump till allt så den lirar. Luft i slingorna- kanske?
Men undrar som sagt över ventilen på bild.
(Vi hade en kyltekniker här som bytte expansionskärlet, men han borde väl inte stängt den?)
Tacksam för hjälp!
Klicka här för att svara

