Min kraftfulla hanhund har kommit underfund med hur man gräver sig under stängslet. Nu har jag kompletterat med ytterligare en (lägre) lina. Det saknades en plupp så jag satte linan runt en spik - skall fixa plupp på måndag.

Är detta farligt?

• Stolpe med tillfälligt fäst lina runt en spik för att hindra hund från att gräva under stängslet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

R
Svar nej stolpen isolerar på samma sätt som trådrullen , om det börjar regna så kan det knastra lite
när vätan rinner ner utmed stolpen , men gör inget

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det saknades en plupp så jag satte linan runt en spik - skall fixa plupp på måndag.
Är detta farligt?
Nej inte farligt, men kan göra att elstängslet blir verkningslöst i och med att den undre tråden är lite "halvjordad".

Ok då släpper jag inte lös vilddjuret förrän jag fixat plupp, då.

Vad är det för hund du har skaffat som kräver elstängsel?
Nog för att mina föräldrar haft en del stora hundar men inte i närheten av att behöva elstängsel

Dra några varv med eltejp runt spiken så borde de isolera lika bra.

Du har inte så stor erfarenhet av elstängsel eller hur.

P Pumba skrev:
Vad är det för hund du har skaffat som kräver elstängsel?
Nog för att mina föräldrar haft en del stora hundar men inte i närheten av att behöva elstängsel
Min nuvarande hanhund tillhör min uppfödare och används i avel. Vid knappt 4 års ålder flyttade han till mig eftersom jag akut förlorat min tidigare prick. Han lider otroligt då någon tik löper och gör då allt för att komma ut. Mina tidigare hundar har inte behövt stängsel men de har jag haft från valpåldern och har kunnat fostra. Tomten gränsar dessutom till en vältrafikerad väg.

Med korrekt plupp funkar nu stängslet utmärkt.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.