Min kraftfulla hanhund har kommit underfund med hur man gräver sig under stängslet. Nu har jag kompletterat med ytterligare en (lägre) lina. Det saknades en plupp så jag satte linan runt en spik - skall fixa plupp på måndag.
Är detta farligt?
Är detta farligt?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad är det för hund du har skaffat som kräver elstängsel?
Nog för att mina föräldrar haft en del stora hundar men inte i närheten av att behöva elstängsel
Dra några varv med eltejp runt spiken så borde de isolera lika bra.
Nog för att mina föräldrar haft en del stora hundar men inte i närheten av att behöva elstängsel
Dra några varv med eltejp runt spiken så borde de isolera lika bra.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Min nuvarande hanhund tillhör min uppfödare och används i avel. Vid knappt 4 års ålder flyttade han till mig eftersom jag akut förlorat min tidigare prick. Han lider otroligt då någon tik löper och gör då allt för att komma ut. Mina tidigare hundar har inte behövt stängsel men de har jag haft från valpåldern och har kunnat fostra. Tomten gränsar dessutom till en vältrafikerad väg.P Pumba skrev:
Med korrekt plupp funkar nu stängslet utmärkt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden