Jag har ett skåp som fälls nedåt och har 3 stycken gångjärn liknande den i bilden.
Har problem med ett gångjärn där är att skruven för att justera "höjden/vinkeln" är i max läge och när jag försöker skruva (medsols) för att sänka tar det emot och skruven vill inte röra sig. Jag har tagit i med kraft men det hjälper inte.
Har ni något tips hur man får ner skruven så att gångjärnet är i lägsta läget?
Har problem med ett gångjärn där är att skruven för att justera "höjden/vinkeln" är i max läge och när jag försöker skruva (medsols) för att sänka tar det emot och skruven vill inte röra sig. Jag har tagit i med kraft men det hjälper inte.
Har ni något tips hur man får ner skruven så att gångjärnet är i lägsta läget?
Skruva den helt åt andra hållet och skruva i den igen. Kan ju hamnat fel i gängorna. Kolla gängorna. Skruvar ska inte va sega om de inte är rostiga eller skitiga eller kassa. Kolla så att allt ser helt ut och rätt monterat. Kolla så att inget tar emot. Kan vara rätt känsligt om det sitter lite snett kanske.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden