17.722 lest ·
18 svar
18k lest
18 svar
Uterom
hei,J jimnor skrev:Jeg bygde en lignende løsning for et antall år siden. Jeg syntes at taket skulle bli for lavt og flyttet opp terrassens tak på husets og gjorde en valming i 16mm kanalplast som deretter går over i falsat plåttak når jeg kom inn over huset. dette ga en luftig følelse i stedet for en følelse av å være innestengt.
Ligger dette i sørlige søppel så vil jeg advare deg for at det kommer til å bli veldig varmt, derfor satte jeg røykfarget kanalplast, det er jeg veldig fornøyd med!
Jeg tok hjelp av to forskjellige arkitekter for å komme frem til denne løsningen og anbefaler deg det samme. Jeg fikk en løsning som hever følelsen av hele huset hvor terrassen ble en del av huset og ikke et vedheng som egentlig ikke passer inn...
For arkitektene + tegner som tok frem byggetegninger betalte jeg 12' + en whisky ;-)
Deretter kostet resten ~80'
Vet ikke om du er fortsatt her, men jeg er veldig interessert i å se hvordan løsningen din ble. Jeg har et fritidshus som er veldig lavt og i vinkel og søker febrilsk etter en passende løsning som overhodet fungerer. Innledningsvis pulttak men det blir veldig lavt og vanskelig å få inn limtrebjelker uten at man skygger for eksisterende vinduer. Kanskje en slik løsning som du har kunne fungere men forstår ikke helt hvordan den kan være gjort
Du kan pm her eller sende e-post direkte til ch@thano.se
Du kan trykke på en forum medlems navn for å se når hen sist var logget inn. 2009 i dette tilfellet..F fundersam63 skrev:hei,
Vet ikke om du er fortsatt her, men jeg er veldig interessert i å se hvordan løsningen din ble. Jeg har et fritidshus som er veldig lavt og i vinkel og leter febrilsk etter en passende løsning som overhodet fungerer. Opprinnelig pulttak, men det blir veldig lavt og vanskelig å få inn limtrebjelker uten å hindre eksisterende vinduer. Kanskje en slik løsning som du har kunne fungere, men forstår ikke helt hvordan den kan være gjort.
Du kan pm her eller sende e-post direkte til ch@thano.se
Hei har du funnet en bra løsning på dette?F fundersam63 skrev:hei,
Vet ikke om du er her fortsatt, men jeg er veldig interessert i å se hvordan din løsning ble. Jeg har et fritidshus som er veldig lavt og i vinkel og leter febrilsk etter en passende løsning som i det hele tatt fungerer. Initialt pulttak, men det blir veldig lavt og vanskelig å få inn limtrebjelker uten å dekke eksisterende vinduer. Kanskje en slik løsning som du har kunne fungert, men forstår ikke helt hvordan den kan være laget.
Du kan pm her eller maile direkte til ch@thano.se
hei,
Den beste løsningen jeg har funnet er å erstatte hele taket på vinkelen slik at ca. halve delen blir uterom og den andre det nåværende rommet, men at de får et felles saltak som går opp til mønet på den andre delen.
Skipper imidlertid tiltaket for min del fordi jeg ikke vil begynne å gjøre en slik takløft.
Den beste løsningen jeg har funnet er å erstatte hele taket på vinkelen slik at ca. halve delen blir uterom og den andre det nåværende rommet, men at de får et felles saltak som går opp til mønet på den andre delen.
Skipper imidlertid tiltaket for min del fordi jeg ikke vil begynne å gjøre en slik takløft.
Klikk her for å svare