Hei.
Vi har revet vår gamle, tykke vevtapet i stuen. Og under den, på gipsen, er det skrevet forskjellige ting med tusj og blekkpenner på ulike steder. Jeg har lært som elektriker at det er big no no, fordi det med tiden vil synes gjennom. Nå har det jo vært en ganske tykk og mørk vevtapet, så da har det vel ikke vært noen større risiko, men nå blir det en mer moderne, lysere og tynnere tapet, men først et lag hvit maling for å ikke la noe annet skinne gjennom. Spørsmålet er om det er nok, eller kan malingen fortsatt blø gjennom sånn 40 år senere? Og i så fall, hvordan unngår jeg det best?
Til slutt lurer jeg på om noen har noen idé om hva 26% kan tenkes å stå for? Akkurat nå heller jeg mot at det var alkoholprosenten i morgenkaffen den dagen med tanke på hvordan de har gipset...

• Veggen med gammel tapet viser håndskrevet "26%" og "30-1-80" i tusj og kulepenn, med elektriske koblingsbokser nederst.
Kjør en sperremaling, vanlig veggmaling er jo verdiløs hvis det blør igjennom.

Løsemiddelbasert forsegling.
Som Marcus skriver, tusj- og blekkpenner er no no. Har selv gjort feilen å bruke en rød blekkpenn under en våtromstapet. Etter noen år syntes hver eneste hjelpelinje og notat :(

Hallonbåten
Skrape bort, sparkle?

Magnus E K
26% var økningen av gullprisen den dagen.

Redigering: Eller om det var nedgangen... Januar 1980 var hendelsesrikt i alle fall:

Gold_Prices_1980_chart_history_SD_Bullion_SDBullion.com.png

• Liker
  • Wow
Marcus Ericsson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.