For å gi litt tilbakemelding.
Kjøpte tacoflex for å prøve. Og den funker skikkelig bra. Har sammenlignet med en rull t-flex. Og de virker å være nøyaktig de samme.
 
RickeP,

Bestilte du fra befestigungsfuchs.de? Hvor lang tid tok frakten?
 
Dette spørsmålet om tape blir høyaktuelt om en uke eller så når jeg legger plast på bakken i torpargrunnen. Da må jeg både skjøte plasten på lengden og tette rundt pilarer, rør osv. Jeg tror at jeg har lest et sted at LFS (Ljungby Fukt ......) anbefalte vevteip, mer holdbar. Men nå blir jeg usikker, kanskje jeg skal kjøpe byggfolietape fra Byggmax. Hva tror forumet?
 
Unngå Byggmaxtejpen, undermålig lim og klart dårligere vedheftning enn f.eks. Tessa, ikke verdt den lille besparelsen....
 
Sist redigert:
Ja, egentlig så tenkte jeg ikke så mye på prisen, men forskjellen mellom vevteip og "vanlig" teip. Prisforskjellen er jo ubetydelig for to ruller teip. Men da går Byggmax teip bort på grunn av limet. Takk.
 
Glenn K skrev:
Unngå Byggmax-teipen, undermålig lim og klart dårligere heft enn f.eks. Tessa, ikke verdt den lille besparelsen....
Byggmax selger to forskjellige modeller, en blå og en transparent, sistnevnte er Tesa.

Jeg har brukt begge, og den blå synes jeg fungerer mye bedre, mye mykere og smidigere, og bedre heft enn Tesa når jeg har sammenlignet dem side-ved-side.

Det viktigste når man teiper/limmer er at overflatene er rene og tørre, så jeg ville ikke prøvd å bruke noen type teip i en krypkjeller.
 
Her var det flere bud. Anbefalingen er jo faktisk å tette alle skjøter og da ligger jo tape nærmest til hands. Hvordan skal jeg ellers gjøre?
 
jaso skrev:
RickeP,

Bestilte du fra befestigungsfuchs.de? Hvor lang tid tok frakten?
Ja, det gjorde jeg, og skal gjøre det i dag igjen.
Tok omtrent en uke, schenker rotet bort pakken første gangen.
Men de sendte raskt en ny etter at de hadde snakket med schenker, så kundeservicen virker å fungere bra.
 
Daniel78 skrev:
Byggmax selger to forskjellige modeller, en blå og en transparent, den sistnevnte er Tesa.

Jeg har brukt begge, og den blå synes jeg fungerer mye bedre, mye mykere og smidigere, og bedre vedheft enn Tesa når jeg har sammenlignet dem side-om-side.

Det viktigste når man taper/limer er at overflatene er rene og tørre, så jeg hadde ikke prøvd å bruke noen type tape i en krypkjeller.
Jeg synes den blå var helt verdiløs den også, den minste lille ujevnhet så slipper den. Så kjøp den dyrere så vet man at den sitter, fra Tyskland er den dessuten billigere!
 
Mikael_L
jaso skrev:
Hvordan er Byggmax tape for dampsperre? 70 kr for 25 meter.

[lenke]
Jeg prøvekjøpte en rull (den blå, du lenker til). Jeg synes den var søppel!
Klistrer ganske dårlig. Jeg skal forsøke å bruke den på steder der nesten ingen tape i det hele tatt kan mislykkes.

Jeg har tidligere brukt opp en rull TESA, etter det oppdaget jeg T-flex, som er helt fantastisk. (Men dyr)
 
Mikael_L
Vi holder liv i tråden 2 år til, så blir det 10-års jubileum. :D:thumbup:
 
For meg er tråden ny og nyttig. Og mange forskjellige meninger, bra med demokrati, men litt forvirrende. Hvis jeg nå skal kjøpe tape, hvor kjøper jeg TESA eller T-flex, pleier Beijer å ha? Finnes det noen som har testet på plast i torpargrund?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.