leste litt grundigere nå, beklager misforsto deg. du kan kanskje lage en innfestingsplate i stål så du sprer lasten til en større overflate og til flere punkter. Overkanten på platen kan bøyes i 90°, så kan man skrape bort fugen mellom lecastenene da henger platen på lecaen.

Sist redigert:
Vil man ha skikkelig tøffe innfestinger i ekte betong er det ofte ankermasse og tilstrekkelig forankringslengde som gjelder.
Vil man feste inn noe i noe så porøst som leca/lettebetong kan jeg ikke tenke meg at det finnes noe annet enn ankermasse som biter. Det finnes hos mange produsenter.

pjfj skrev:
Vil man ha skikkelige fester i ekte betong, er det ofte ankermasse og tilstrekkelig forankringslengde som gjelder.
Vil man feste noe i noe så porøst som leca/lettbetong, kan jeg ikke tenke meg at det finnes noe annet enn ankermasse som biter. Det finnes hos mange produsenter.
Jepp. Det var derfor Hiltis system føltes overbevisende. Jeg testet jo som sagt selv med gjengestang (20cm festeflate) og PU-lim, og det sitter akkurat som jeg vil, bortsett fra at jeg ikke er helt sikker på den langsiktige holdbarheten. En mutter som dras til, graver seg ned med skive i Lecasten, så det holder jo...for øyeblikket.

Det er nok med forslagene du har fått...uansett løsning så kommer lecan til å gi opp før...

• Liker
corre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.