14.984 lest ·
19 svar
15k lest
19 svar
Sterkeste innfesting i Leca?
leste litt grundigere nå, beklager misforsto deg. du kan kanskje lage en innfestingsplate i stål så du sprer lasten til en større overflate og til flere punkter. Overkanten på platen kan bøyes i 90°, så kan man skrape bort fugen mellom lecastenene da henger platen på lecaen.
Sist redigert:
Vil man ha skikkelig tøffe innfestinger i ekte betong er det ofte ankermasse og tilstrekkelig forankringslengde som gjelder.
Vil man feste inn noe i noe så porøst som leca/lettebetong kan jeg ikke tenke meg at det finnes noe annet enn ankermasse som biter. Det finnes hos mange produsenter.
Vil man feste inn noe i noe så porøst som leca/lettebetong kan jeg ikke tenke meg at det finnes noe annet enn ankermasse som biter. Det finnes hos mange produsenter.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 innlegg
Jepp. Det var derfor Hiltis system føltes overbevisende. Jeg testet jo som sagt selv med gjengestang (20cm festeflate) og PU-lim, og det sitter akkurat som jeg vil, bortsett fra at jeg ikke er helt sikker på den langsiktige holdbarheten. En mutter som dras til, graver seg ned med skive i Lecasten, så det holder jo...for øyeblikket.pjfj skrev:
Det er nok med forslagene du har fått...uansett løsning så kommer lecan til å gi opp før...
Klikk her for å svare