Rejäl skrev:
Ser du store sprekker i det eller større skader av mekanisk belastning nå når de har jobbet i flere uker på badet?
For gjør du ikke det så er det absolutt ingen fare da dette er bare lettfylling og ingen konstruksjon på noen måte utenom flytesparklingen er det som vil gjøre gulvet ditt holdbart..
Mindre sprekker ser jeg (se bilde litt lenger opp). Lurer på hvorfor bransjereglene sier en ting som ikke trenger å følges.. Jeg blir ikke klok på sånt her 😂

Rejäl skrev:
Ser du store sprekker i det eller større skader av mekanisk belastning nå når de har jobbet i flere uker på badet?
For gjør du ikke det så er det absolutt ingen fare da dette er bare lettfylling og ingen konstruksjon på noen måte uten flytesparkling er det som kommer til å gjøre ditt gulv holdbart..
En annen greie er at snekkeren har fuget. Men han har fuget dårlig. Her har han for eksempel glemt å fuge helt. Hvorfor fuge om man nå skal slurve? Hva gjør fugen for forskjell?

• Veggfeste uten fugemasse, viser en sprekk mellom veggen og gulvet der det mangler fuging.
A
M Mjärn skrev:
Mindre sprekker ser jeg (se bilde litt lenger opp). Lurer på hvorfor bransjeregler sier en ting som ikke trenger følges.. Jeg blir ikke klok på sånt her 😂
For at de skal kunne stå for produktet..
Men i ditt tilfelle er det jo bare fylling så jeg kan ikke se at det skal kunne skje noe etter flytesparklingen..

• Liker
Mjärn
  • Laddar…
A
M Mjärn skrev:
En annen greie er at snekkeren har fugt. Men han har fugt dårlig. Her har han for eksempel glemt å fuge helt. Hvorfor fuge om man nå skal slurve? Hva gjør fugen for forskjell?
Fuge i gulvvinkelen gjør man for at ikke flytsparkelen skal renne ned i hulrom, er det hull inn under den gipsveggen?

Rejäl skrev:
Fuget i gulvvinkelen gjør man for at ikke flytsparkelen skal renne ned i hulrom, er det hull inn under den gipsveggen?
Nei, ikke så vidt jeg kan se!

A
M Mjärn skrev:
Nei, ikke hva jeg kan se!
Derav så har han skippet å feste der😉
Dine håndverkere virker å ha kontroll har sett betydelig verre det kan jeg skrive under på😂

• Liker
Rickard.lj og 1 annen
  • Laddar…
De som blir om eps står lenger enn 3-6 dager er at de kan sprekke, men så kommer armering og i ditt tilfelle 4-6 cm fiber armert sparkel oppå dette, det danner en selvbærende konstruksjon, støpte eps på fredag og i dag 15 cm, har pumpebil neste tirsdag

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
De som blir om EPS står lenger enn 3-6 dager er at de kan sprekke, men så kommer armering og i ditt tilfelle 4-6 cm fiber armert sparkel oppå dette, de vil danne en selvbærende konstruksjon, støpte EPS på fredag og i dag 15 cm, har pumpebil neste tirsdag
Du støper altså EPS i to omganger? Har du noe imellom lagene eller er det bare å fortsette på?

Jeg lurer på hvordan man skal gjøre det, kommer nok ikke unna å støpe i to omganger og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre med avtrekksbaner, vil bygge dem i tre men vil ikke ha dem igjen senere.

J jhall skrev:
Du støper altså EPS i to omganger? Har du noe imellom lagene eller er det bare å skyte på?

Jeg funderer på hvordan man skal gjøre det, kommer nok ikke unna å støpe i to omganger og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre med avtrekksbaner, vil bygge dem i tre men vil ikke ha dem igjen senere.
Nei, bare en gang.

J jhall skrev:
Du støper altså EPS i to omganger? Har du noe imellom lagene eller er det bare å skyte på?

Jeg funderer på hvordan man skal gjøre det, kommer nok ikke unna å støpe i to omganger og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre med avdragsbaner, vil bygge dem i tre men vil ikke ha dem igjen etterpå.
Ja de er absolutt ingen fare .. men øverste laget bør være minst 5

Fra 12cm til 22cm med eps

• Nylagt gulv med EPS-isolering i et rom med lyse vegger og grå betong, klart for videre renovering.
  • Liker
jhall
  • Laddar…
Skulle akkurat til å skrive at man ikke får eps glatt, men så kom Rickard.lj og la opp et bilde der det så jækla glatt ut 🙂

Er det fra pumpebil? Så ut som det var ganske vått.

Men uansett så kan du skru lekter på veggen og hekte ut en planke så du får rett høyde og dra med den. Gulvet skal jo flytes så en forskjell på 1cm er ingenting å bry seg om, synes jeg.
Eller om du har en laser så kan du sette opp den og ta en skureplanke som du fester noe på så du ser høyden, en lekterbit som skrus fra undersiden og så merker du ut på den.

• Liker
  • Haha
Rickard.lj og 1 annen
  • Laddar…
Ja her har jeg hatt en nordic 5:5 pumpe, litt lettere når det skal ut 9 st pall. Nei, ikke vått, men det blir litt forskjell i blandingen i pumpe og håndblanding av sekk.

• Liker
nino
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.