13.961 lest ·
42 svar
14k lest
42 svar
Spørsmål om EPS betong
Mine håndverkere la EPS-betong for 2 uker siden og det er ikke primet enn hva jeg vet. Det står i bransjeregler at EPS-betongen ikke skal ligge åpen i mer enn 3 døgn. Innen 3 døgn skal altså flytesparklet på. Det er irriterende når man som kunde oppdager sånne ting. Håndverkerne kan jo si hva som helst for å få en til å tro at det som er gjort er korrekt likevel.
Ts, hvordan har det gått for deg siden 2019 når tråden ble startet?
Renovator
· Värmland
· 1 175 innlegg
Så sant men ingen fare, bare å prime ordentlig før det skal sparkles, har de lagt armering ennå?M Mjärn skrev:Mine håndverkere la eps-betong for 2 uker siden og det er ikke primet enn hva jeg vet. Det står i bransjeregler at eps-betongen ikke skal ligge åpen i mer enn 3 døgn. Innen 3 døgn skal altså avrettingsmassen på. Det er irriterende når man som kunde oppdager slike ting. Håndverkerne kan jo si hva som helst for å få en til å tro at det som er gjort er korrekt likevel.
Nei bare esp-betong. Tenker at det finnes bransjeregler av en grunn. Kanskje er det viktig å be gulvleggeren fuktmåle før han gjør noe. Det er litt sprekker her og der og det føles tørt.R Rickard.lj skrev:
Hvorfor fuktmåle.M Mjärn skrev:
Man primer for at betongen ikke skal tørke for raskt da eps betong tørker raskt.
Det er nok tørt. Har det ikke slått seg og føles hult er det nok greit.
Da bør det være tørt hele veien ned siden man har overskredet tidsfristen så mye. Primer burde man lagt på fra starten.T TheGame skrev:
Ser du store sprekker i det eller større skader av mekanisk belastning nå når de har jobbet i flere uker på badet?
For gjør du ikke det så er det absolutt ingen fare da dette bare er lettfylling og ingen konstruksjon på noen måte uten flytsparklingen er det som kommer til å gjøre gulvet ditt holdbart..
For gjør du ikke det så er det absolutt ingen fare da dette bare er lettfylling og ingen konstruksjon på noen måte uten flytsparklingen er det som kommer til å gjøre gulvet ditt holdbart..