17.279 lest ·
37 svar
17k lest
37 svar
Skorstein, dampsperre og håndverkere...
Ja, det er jo den trøsten man får ta seg...og at det er på baksiden av huset der aldri noen direkte kommer til å se hvor stygt det er gjort...
Verste er jo at hvis noen ser det kommer de til å spørre "Har du gjort det der selv eller?"...og jeg kommer til å bli like sur hver gang og mumle; "Nei, men jeg skulle ønske at jeg hadde gjort det selv..."
Verste er jo at hvis noen ser det kommer de til å spørre "Har du gjort det der selv eller?"...og jeg kommer til å bli like sur hver gang og mumle; "Nei, men jeg skulle ønske at jeg hadde gjort det selv..."
Historien fortsetter... med at jeg i går da jeg kom hjem hadde en faktura på tetningsmansjetten pluss reisetid, pluss arbeidstid... 1800 kr....
For et arbeid jeg spesifiserte klart og tydelig i tilbudsforespørselen fra start, som ikke ble fagmessig utført overhodet... på tide å prøve å bestride en faktura da, sukk...
For et arbeid jeg spesifiserte klart og tydelig i tilbudsforespørselen fra start, som ikke ble fagmessig utført overhodet... på tide å prøve å bestride en faktura da, sukk...
Jeg må bare spørre. Har de kuttet i mansjetten eller tredd den på i sin helhet?Forbo skrev:Historien fortsetter...med at jeg i går når jeg kom hjem hadde en faktura på tetningsmansjetten pluss reisetid, pluss arbeidstid...1800 kr....
For et arbeid jeg spesifiserte klart og tydelig i tilbudsforespørselen fra start, som ikke ble fagmessig utført i det hele tatt... på tide å prøve å bestride en faktura da, suk...
Det er kuttet i mansjetten. Å få dem til å løfte skorsteinen for å sette på mansjetten i etterkant nå uten å få betalt ser jeg som nytteløst. Jeg trenger dessuten å bruke penger på en skikkelig blikkenslager som ordner det så det blir fagmessig med takhatt og planplate...
Fikk nå bekreftet via e-post at fakturaen er kreditert. Med følgende tillegg:
Kopiert fra håndverkerfirmaets e-post:
"fuktsperren er godkjent uten dette membranet, Platen er korrekt montert og fyller funksjonen.
Vil bare meddele at jeg har snakket med schidel og det membranet ikke trengs, kun dekkplaten med tetning. Nok om dette, jeg krediterer den fakturaen, så er dette avsluttet."
Det står enhver som leser dette fritt å gjøre sin egen vurdering.
Kopiert fra håndverkerfirmaets e-post:
"fuktsperren er godkjent uten dette membranet, Platen er korrekt montert og fyller funksjonen.
Vil bare meddele at jeg har snakket med schidel og det membranet ikke trengs, kun dekkplaten med tetning. Nok om dette, jeg krediterer den fakturaen, så er dette avsluttet."
Det står enhver som leser dette fritt å gjøre sin egen vurdering.
Historien fortsetter:
Hadde lokale blikkenslageren for å kikke på taket...og han ble ekstremt opprørt og ville ha meg til å engasjere en blikkenslagerkonsulent så jeg fikk svart på hvitt at det var feil utført, slik at peisfirmaet skulle få stå sitt kast. Nevnte dette for firmaet som ble opprørt og mente "Er du så misfornøyd kan vi jo komme og ta ned alt sammen igjen.." Jeg avsluttet der og legger heller ekstra penger på en seriøs blikkenslager enn å presse det hele ytterligere...jeg tror ikke folk gjør et spesielt godt arbeid under "trusler" nemlig.
Så når jeg kom hjem i går lå en faktura på ytterligere 2000 kr i gangen.. for "Gulvplate"...2 feil på den:
1. Platen var inkludert i tilbudet klart og tydelig
2. Prisen på platen ifølge deres egen hjemmeside er 995kr
Hadde lokale blikkenslageren for å kikke på taket...og han ble ekstremt opprørt og ville ha meg til å engasjere en blikkenslagerkonsulent så jeg fikk svart på hvitt at det var feil utført, slik at peisfirmaet skulle få stå sitt kast. Nevnte dette for firmaet som ble opprørt og mente "Er du så misfornøyd kan vi jo komme og ta ned alt sammen igjen.." Jeg avsluttet der og legger heller ekstra penger på en seriøs blikkenslager enn å presse det hele ytterligere...jeg tror ikke folk gjør et spesielt godt arbeid under "trusler" nemlig.
Så når jeg kom hjem i går lå en faktura på ytterligere 2000 kr i gangen.. for "Gulvplate"...2 feil på den:
1. Platen var inkludert i tilbudet klart og tydelig
Sist redigert:
Hva er det for d***la firma du har hyret ???Forbo skrev:Historien fortsetter:
Hadde lokale blikkenslageren for å titte på taket...og han ble ekstremt opprørt og ville ha meg til å ansette en blikk-konsulent så jeg fikk svart på hvitt at det var feil utført, slik at peisfirmaet ville få stå sitt kast. Nevnte dette for firmaet som gikk i affekt og mente "Er du så misfornøyd kan vi jo komme og plukke ned alt sammen igjen.." Jeg avsluttet der og legger heller ekstra penger på en seriøs blikkenslager enn presser det hele ytterligere...jeg tror ikke folk gjør en spesielt god jobb under "trusler" nemlig.
1. Platen inngikk i tilbudet klart og tydelig
LH Group i Mölndal. Kan jo med fasit i hånd varmt ikke-anbefales...BigGitt skrev:
Hadde feieren hjemme i morges som godkjente installasjonen men forferdes over blikkarbeidet på taket...begynner å bli pinlig foruten at det er stressende å få tak i en skikkelig blikkenslager som retter opp det.
Klikk her for å svare