S Snickarkirre skrev:
Det er jo bare å legge dit 10cm biten akkurat som alle andre plater. Du skal ha 45mm regel, så 11 osb og 12 gips, så en sokkel på 12mm antar jeg? Da er du oppe i 80mm. Det virker ikke sannsynlig at du skulle belaste de siste 20mm av biten så mye at den svikter. Det der holder alle dager i uka (y)
Men du er inne på at jeg skal sage 10cm på x antall gulvspon plater? Jeg vurderer litt om man legger en 95x28 imsom kottling mellom veggens og ut så det blir tett og litt støtte. Da får man riktignok 1-2 cm glippe, men når vel parketten er lagt og gulvlisten spikret så synes det jo ikke. Kanskje for amatørmessig, men det bærer meg imot å sage en liten remse på 4 sponplater.

Det finnes jo mange måter å gjøre det der på.
En måte er å legge ferdig gulvet. Klart det føles litt teit å ofre en plate for en desimeter, men man kan ikke vinne hver gang. Om du hadde kappet den første platen litt, hadde du ikke engang reflektert over dette.
En annen måte er å kappe alle fire bitene fra samme plate. Du mister riktignok not og fjær på platene, men siden det bare er noen centimeter som faktisk vil bli brukt som gulv, burde det ikke gjøre noe forskjell. Du kan kanskje sette en ekstra stump under hver skjøt så du har noe å lime skruer i?
Ellers har du fått flere forslag på måter å lage til hullet. Hvis du gjør det, kommer du antagelig til å angre deg når du legger ordentlig gulv på sponet senere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.