5.477 lest ·
19 svar
5k lest
19 svar
Sandwich i betongplate?
Elektronikkentusiast
· 7 915 innlegg
Nja, jeg er ingen ekspert, men der det var 16% fukt er det godkjent, underkjent ved 17%, der det var 22% er det underkjent.
Jeg hadde gjort noen flere hull og målinger!
Er det bare "der nede" det er fuktig eller er bjelkene fuktige lenger opp?
Om det nå finnes noen tanke bak denne "luftspalten" så er det vel for å minske kuldebroen mellom gulv og vegg.
Det er vel bare "kjellerveggen" som står på denne syll? Kan man ikke bare fylle "hullet" med isopor som tåler høyt trykk? Eller muligens isolerende betong, men den tilsvarer vel bare halvparten av hva isopor isolerer.
Jeg hadde gjort noen flere hull og målinger!
Er det bare "der nede" det er fuktig eller er bjelkene fuktige lenger opp?
Om det nå finnes noen tanke bak denne "luftspalten" så er det vel for å minske kuldebroen mellom gulv og vegg.
Det er vel bare "kjellerveggen" som står på denne syll? Kan man ikke bare fylle "hullet" med isopor som tåler høyt trykk? Eller muligens isolerende betong, men den tilsvarer vel bare halvparten av hva isopor isolerer.
Ja, problemet er jo at det oppstår en glipe mellom platen og leca-veggen når de påforede veggene fjernes. Jeg har tenkt at enten kan denne glipen fylles med betong, eller så murer man opp en ny innervegg med leca innenfor den eksisterende leca-veggen. Jeg vet ikke hva som blir best?
Utvendig isolerer jeg med isodrän/pordrän når jeg likevel skal grave i hagen senere i høst.
Utvendig isolerer jeg med isodrän/pordrän når jeg likevel skal grave i hagen senere i høst.
Klikk her for å svare