vekket liv igjen i min gammel tråd, for igjen å forsøke å finne en god løsning på mitt problem.

har sjekket på div sider som man kan beregne limträbalk, men det finnes ikke noen som gir forslag på den typen arbeid som jeg skal ha utført. finnes det flere sider?

En konstruktør/bygningsingeniør er riktig person. Det er jo ikke bare dimensjonering av en bjelke, men man må også sikre at opplegget tåler kreftene.

stoif skrev:
En konstruktør/byggnadsingeniør er riktig person. Det er jo ikke bare dimensjonering av en bjelke, men man må også sikre at understøttelsen tåler kreften.

stemmer bra, men om man vil regne litt selv:)

for alle jeg har funnet som har med åpninger å gjøre. er alle på underetasjen, min gjelder øvreplanen, men får prøve å ringe til kommunen. så får de komme og se på det.

så hvordan man skal finne en er et annet spørsmål:( googler men finner ingen som finnes i nærheten av være kommune

Aha, da kan jeg dessverre kanskje ikke hjelpe deg mye. Regne på krefter kan jeg derimot, kanskje man iallfall skal begynne der?

Har du regnet ut hvilken kraft limtrebjelken må ta opp?

stoif skrev:
Aha, da kan jeg dessverre kanskje ikke hjelpe deg mye. Regne på krefter kan jeg derimot, kanskje man iallfall skal begynne der?

Har du regnet ut hvilken kraft limtrebjelken må ta opp?
Nei, jeg er virkelig, virkelig dårlig på matte. Har ikke peiling på hvordan man beregner det.

En liten oppdatering, veggen er ikke bærende selv om den er.:)

Hadde en snekker hjemme som vi kanskje skulle velge. Han ville bygge stag lenger ned på takstolene. Da veggen ikke tar all vekt.

Han ville ha ca 6000kr med med rot

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.