Nja det der ble kattskit...
Skulle nok ventet mye lenger før jeg gikk på med filtbrettet
Stålte hele overflaten, skal sjekke om det får duge i morgen ellers får jeg gjøre det om til våren

Ujevnt pusset grunnmur med fargeforskjeller, omgitt av murerutstyr og bygningsmaterialer.
Skulle vel satt en planke i hjørnet fra starten så man fikk det bra med en gang...
Nok kreves det mer enn noen timers arbeid for å kunne pusse og få det bra :D
Det er jo et fundament så det er vel ikke så veldig nøye egentlig... kommer vel få inn teknikken når jeg går på baksiden der ingen noensinne vil se at det er godt gjort... :rofl:

Veldig ujevn farge i dag før jeg vannet på
En ujevn pusset betongvegg med diverse verktøy og materialer foran, inkludert en sykkel, bøtte og hageslange.

Pleier man å ha vindusbeslag i metall eller pusser man bare mot vinduene på grunnmuren?
Bak pappen er det et pvc-vindu og der har man pusset mot med en fasad kant for avrenning.

Fikk faktura på blåseringen
Har ingen timer dessverre, men det er
1 stk blåsering 3500
1 stk sand 960
Pluss mva så totalt 5575:-

Snakket med en av dem som gjorde det, og trappen var ganske hardblåstret men sokkelen gikk lett.

Kommer til å ansette dem, kanskje ikke neste år, men framover i hvert fall for å blåstre resten av sokkelen.

En stor del av summen er nok stilltid, transportere dit kompressor og sand, så jeg skal sjekke om jeg kan ordne det, hente og sette av sand og kompressor og så kjøre tilbake det når det er klart.
Men det avhenger jo selvfølgelig av hvor mye eller lite arbeid de har...

Uansett så er det en del penger, men samtidig, hvordan skulle jeg gjort ellers?
Nå ble det rent fra alt, og jeg fikk et godt underlag å jobbe videre fra.

Hei folkens! Bra jobbet i fjor Nino.. jeg forsvant fra egen tråd - annet tok over. Gøy å lese deres, Lerstentegels råd og problemløsninger.

Min stygge trapp står som den gjorde. Tråden får vente på den til det blir dags.

Jeg siterte nedenfor tilfeldig bare for å få dere inn på svaret her. Høres sikkert dette året igjen!

nino nino skrev:
Brukar
L Lerstenstegel skrev:
Vattna

• Liker
nino
  • Laddar…
Jeg skal fortsette til våren er det tenkt.
Kommer en ny ytterdør i mars er det sagt, så ny panel til en side av huset i april.

Avsatsen/planet på trappen ser ut til å være støpt betong, kanskje støpt på et annet sted og løftet dit. Det finnes en dråpenese på ytterkantene, men på ett sted er det en gammel reparasjon som har gjort at den er borte...

I høst når det regnet som verst var det meste av det jeg pusset tørt, men der dråpenesen manglet var det veldig vått, så jeg må nok ta vinkelsliperen og kappe til en ny nese på et vis, for den ser ut til å fylle sin funksjon godt.

• Liker
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
@Sigward her er tråden jeg mente, weber 133 heter tunnbruket

• Liker
Sigward
  • Laddar…
Siste bilde i innlegg #65
Tenkte å støpe et til trinn på nederste trinnet så det ikke blir så høyt...

Skal jeg lage en form og legge dobbel aldringsbestandig plast mot trappen og bare støpe?
Tenker at man kanskje ikke vil ha kontakt mot både trappen og det nedre "trinnet"?

Gjøt en "halv møllestein" på stedet. Formet halvmånen med to masonittremser og er fornøyd med resultatet.

• Form forbetong, formet som en halvmåne foran en steintrapp, med bøtte og verktøy ved siden av.
  • Steintrapp ved inngang med blomstrende busker ved siden av. En halv skive av betong foran trappen, dannet som en halv måne.
  • Liker
nino
  • Laddar…
Gammel tråd men gjør et forsøk likevel. Nysgjerrig på hvordan det gikk? da jeg selv har lignende jobb foran meg.

M mattemaz skrev:
Gammel tråd men gjør et forsøk likevel.
Nysgjerrig på hvordan det gikk? da jeg selv har lignende jobb foran meg.
Gikk utmerket!
Betongen ser ny ut ennå i dag.
Helnøyd

Ble litt trist i øyet...
Var der i dag, første gang jeg har hatt tid på en stund og kikket på trappen, og det så ikke så bra ut...

Utstikkende trapp med avskallende puss og hvite saltavleiringer på veggen, med et rundt hull under trappen.

Sprukket overflate på en trapp, muligens på grunn av saltutfelling.

Krakelert og forvitret overflate av en trapp med hvite flekker som kan indikere saltutfelling.

At det har vært salt? utfelling har jeg sett men ikke så mye som dette.

Vet ikke om det bare er det tynne laget som har begynt å løsne.

Googlet litt og vann og eddik kunne hjelpe mot salt? Hvis det er det?

nino nino skrev:
Sparklet i dag, gikk rundt 7-8kg A46 til første runden.
[bilde]

Var skikkelig dårlig overflate så det må bli minst 2 sparklinger, nærbilde på et trinn.

[bilde]

Ferdig for i dag, håper det rekker å tørke til i kveld
[bilde]

Virker som det har vært en støpt renne mellom siste trinnet og den store klumpen nederst.
Skal gjøre rent og se om jeg kan fikse noe....
Tenkte på å splitte et 50 rør og støpe det på plass
Hvordan ser trappen ut når A46 har herdet?
Skulle gjerne sett hvordan den ser ut når den har tørket.

G grinneby94 skrev:
Hvordan ser trappat ut når A46 har stivnet?
Skulle gjerne se hvordan den ser ut når den har tørket.
Det er vel betonggrått, så kan man selv justere overflaten.
Vil man ha det helt glatt så går man på med en fuktig hard svamp og pusser.
Fikk bare på ett lag A46 ☹️ og det var bare en grov sparkling så veldig mye kanter osv.
Skal slipe ned kantene og legge et lag til, en gang 🤔🙄😄

nino nino skrev:
Det er vel betong grått, så kan man selv justere overflaten.
Vil man ha det helt glatt så går man over med en fuktig hard svamp og pusser.
Fikk bare på ett lag A46 ☹️ og det var bare en grov sparkling så veldig mye kanter osv.
Skal slipe ned kantene og legge ett lag til, en gang 🤔🙄😄
Kan man få se et bilde hvordan det ser ut etter noen uker?

G grinneby94 skrev:
Kan man få se en bild hur det ser ut etter noen uker?
Jada jeg skal se når det skjer 🙂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.