Interessant tråd, ikke selv sjekket opp hvordan man skal gjøre det. Er derimot noe jeg skulle ønske å få ordnet her hjemme også Dessverre har jeg litt for mye på gang til å kunne ta tak i det akkurat nå.
Da jeg bodde i leilighet så pusset de opp en trapp på utsiden ned til kjelleren, wow sier jeg bare, for en heving det ble. Vil minnes at det var en person der 2-3 formiddager totalt.
Mindre hakk og skader i trappetrinn kan man reparere med Ardex A46. Jeg har en masse merker etter jernspett, der skal jeg børste rent med roterende stålbørste, eventuelt prime (skal sjekke med supporten) skrapsparkle hele overflaten, legge på litt ekstra, vente en stund og så skrubbe trinnet med fuktet stiv svamp. Som avslutning kan man legge STO (noe som jeg ikke kommer på navnet på), det fungerer både som overflatesjikt, tetningssjikt og kan fås i forskjellige farger og med sklisikring i.
Kommer trenge å kjøre med diamantsliper skikkelig her oppe. Man ser gammel epoxy. Betongen er liksom utvasket, noe som bør gjøre jobben takknemlig når man først begynner. Verre med neser på trappen Herlig med alle erfaringene som deles så langt. Blir et kult prosjekt.
Dessverre har vedlikeholdet på huset vært kraftig forsømt utvendig
Er i tvil, begynne med fasade eller trapp eller begge deler, bytte vinduer sette opp gjerde, rydde rundt tomten, mure igjen garasjeport, renovere WC og dusj i kjelleren, bygge WC og dusj i et lite utleierom osv...
Det er mye å gjøre men dårlig med tid og penger... tenkte å renovere for egne penger og slippe noe mer lån
Ettersom vi ikke har bestemt oss ennå om vi skal bygge en trapp eller ikke, fikk det bli en rask renovering av eksisterende entrétrapp.
Børstet bort påvekst og alt som satt løst med stålbørste. Deretter blandet vi litt vanlig finbetong som ble lagt i sprekker og der større biter som hadde forvitret bort manglet. Etter et par strøk med grunningsfarge til huset fikk det duge.
Den er forferdelig... vedlikeholdet på huset vært skikkelig forsømt utvendig... Jeg er i tvil, begynne med fasade eller trapp eller begge deler, bytte vinduer... osv...
Velkommen til klubben vil jeg si! Ingen som har brydd seg om vårt hus minst 15 år Fasade ok, resten - hører til ganske omfattende hobbyvirksomhet. Tok liten "pause" for å ta hånd om hagen.
Tak er neste og trappen.
Ja for å holde tråden så er din trapp omtrent like forje__lig som min Takk for bildene!
. .Børstet bort påvekst og alt som satt løst med stålbørste. Så ble det blandet litt vanlig finbetong som ble lagt i sprekker . . . strøk med husgrunnsfarge fikk det duge
Nice! Problemet løst check!! Jaha du så kun finbetong dugde. Rått.
Har et annet problem og det er at armeringen har rustet og sprengt på undersiden...
Jæskla gøy jobb føles det som, krype inn og banke puss så kjøre med stålbørste for å få bort rusten, så skal man pusse eller gjøre en påstøpning på et vis...