Beklager, 5 mm mente jeg.
Det klarer du med den men hvorfor ingen list til din platonmatte?

L Lerstenstegel skrev:
Beklager, 5 mm mente jeg.
Det klarer du med den, men hvorfor ingen list til din platonmatta?
Om du ser på de første bildene så gikk den opp 50cm til, gravde rundt der for 15 år siden, så kg har ikke rukket :rolleyes: å kappe ned før nå... skal bestille list hvilket år som helst :)

Aha men den gjør seg bedre bak pussen nå når du uansett er i gang. Trenger bare litt nett over "flärpen" og noen cm til og en omgang med ditt grovere b-bruk, så over med alt når du kjører 133 så er den usynlig.

• Liker
nino
  • Laddar…
Ok ja da kanskje jeg skal ordne med en sånn da
Kanskje jeg skal lage i lite med 133, før jeg kjører hele da får jeg jo teste på bruket

Sparklet i dag, gikk rundt 7-8 kg A46 til første runde.
Betongterrasse med ny påført sparkel, delvis tørt område nær rekkverk. Verktøy ved siden av, metallstruktur mot høyre i bildet.

Var virkelig dårlig overflate så det må bli minst 2 sparklinger, nærbilde av et steg.

Nærbilde av en grov, spacklet trappetrinnsoverflate i betong, med spor av tidligere støping og ujevnheter. Klar for videre bearbeiding.

Ferdig for i dag, håper det rekker å tørke til i kveld
Bilde av nylig sparklet trapp med flere trinn, et skilt med advarsel, og en stor sprekk nederst. Grønt gress og vegetasjon i bakgrunnen.

Ser ut til å ha vært en støpt renne mellom siste trinnet og den store klumpen nederst. Skal gjøre rent og se om jeg kan fikse til noe.... Fundert på å kløyve et 50-rør og støpe det på plass.

• Liker
ati og 1 annen
  • Laddar…
Har jo tenkt å behandle trappen med Betoflex som tetteskikt / overflateskikt og den kan man få i hvilken farge man vil hvis jeg har forstått riktig.

Kommer trolig til å bytte fasade til sommeren, da blir det hvit 145mm dobbelfas panel, skal man ha trappen og grunnen i samme farge og skal den være omtrent som på siste bildet, typ betonggrå?

Testet litt med 133 i dag og det fungerte kjempebra.
Dessverre blir man jo litt for nøye når man har øynene 20 cm fra det man pusser, man vil ha en helt perfekt overflate uten den minste rygg eller lignende, men det er vanskelig i hvert fall som nybegynner.

Blir det bra vær så skal jeg blande en sekk og dra hele overflaten

Utsiden av en pusset murvegg med en stokk lent mot den. Noe verktøy og materialer sees ved siden av veggen, samt grønn gressplen.

Tørket fort som bare det nederst der jeg ikke hadde pusset noe før, til tross for at jeg vannet med hageslangen.

• Liker
ricebridge og 1 annen
  • Laddar…
Ja, kommer til å grave til venstre for trappen hele veien så jeg kommer til å sette listen til platonmatten utenpå så det blir likt hele veien

Om været er på min side i morgen så skal jeg legge på siste laget med 133, er egentlig ganske fornøyd som det er men legger på uansett.
Yttervegg med ny pussoverflate ved siden av en trapp og en vannkran, sett med et oransje rør og beskyttelsesplate ved fundamentet.

Har begynt på siden med vannuttaket, tror det holder med 2 lag 133 der nå om jeg får til ytterhjørnet... men det skal jo males så jeg kan vel forbedre det noen ganger uten at det vises.

Banket bort løs puss fra grunnmuren ved trappen, få se om jeg reparerer det eller sparkler trinnene når jeg får tid og været tillater.

Jeg ser "roser (de grove maskene etter at steiner har rullet)" i det og ser en skurebrett i bøtta. Det blir mye lettere om du bruker en filtbrett.
Dra på hele og spar litt mørtel i bøtta, så når du filtrerer kan du stoppe i eventuelle småhull med mørtel og filtrere dem nesten umiddelbart så overflaten blir perfekt.

• Liker
nino
  • Laddar…
Ja jeg brukte den sist for å få litt grovere overflate når jeg bestemte meg for å ta en runde til på alt, tenkte at det neste laget fester bedre på en ru overflate enn en helt glatt

En håndholdt injeksjonsmørtel med hvitt plasthåndtak og oransje skumgummiunderside for grov struktur.

Er det en slik jeg skal bruke? Morsomt nok har jeg en men vet ikke hva jeg har kjøpt den til...

Hornbach dit er det vel en 40mil enkel reise :D

Skal dra å kikke hva som finnes her

Fikk faktisk tak i en filtbrett det trodde jeg ikke...
Nå er derimot været mot meg...

Var der i dag og det er veldig ujevn farge selv om det er 133 over hele overflaten, trodde det skulle bli omtrent samme farge på hele overflaten men det kan jo ha med været å gjøre, ikke spiller det noen rolle heller da det skal males.

Skal jeg gjøre hele overflaten våt, blande 133 ganske tynt, legge på med sverdet (hele overflaten?) vente litt, stålglatte så filte når det er ganske hardt?

Vann grundig før du blander, så bland det ganske løst, men du skal fortsatt kunne ha mye på stålet uten at det renner av. Vann igjen, men bruk dusjmunnstykket denne gangen, vent til det er "pytter" med vann på overflaten (noen minutter). Alt frem til hjørnene skal på samtidig. Hvis du får på alt raskt nok, kan du glatte ut igjen, men det er ikke nødvendig; gjør det bare så jevnt du kan første gangen, så fikser du det med filten. Filten skal være dyppet i vann og så avrent, mørtelen skal være tilstrekkelig tørr slik at det kun blir svakt vakuum mellom filten og veggen. Det skal følge litt med, men filten skal absolutt ikke kunne sitte fast av seg selv rett på veggen. Du får en følelse for hva du kan fikse når du bruker filten; noen hull kan glattes ut, men du skal ikke prøve for mange ganger. Hvis det ikke går etter omtrent tre ganger, er det bedre å legge på en liten klatt på hullet og prøve igjen. Ellers vil du ta for mye materiale fra sidene, og hullet vil forsvinne, men det vil komme en svake i stedet.

• Liker
anhack og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.