Hei,
beklager at jeg blander meg inn, men hvis man i stedet for et veggskap på ben skulle trenge å feste opp en dusjblander i den samme veggkonstruksjonen (gips+fliser) der det dessverre ikke finnes noen regel å feste i. Hva ville dere brukt for plugg da? Molly?

Nei, da ville jeg brukt en vanlig universalplugg som knyter seg og ekspanderer på baksiden. Og så ordentlig med silikon i hullet og i pluggen.

Takk for tipset!

Milkshaken
men hallo....
Det beste av plugger det er jo RAWL NUT.
En gummiexpander som ikke trenger spesialverktøy eller noe, den er skånsom mot fliser/tapet og alt,, den er dessuten mer vanntett enn 99% av alle forekommende plugger...
Jeg satte tusenvis av dem på byggeplassene i først og fremst våtrom,,, fantastiske pluggexpander..

Skal finnes i en velassortert byggevarehandel..

Milkshaken skrev:
, den er dessuten mer vanntett enn 99% av alle forekommende plugger...
Hvordan mener du? Altså om man ikke silikoniserer? For med silikon er alle plugger tette om man gjør det riktig.

Ardexsmitten skrev:
Det er rolig! Vi ses i en annen tråd! Er alltid gøy med diskusjoner, og ulike måter å se på ting. Ofte så finnes det jo flere løsninger på et problem! Håper bare at Massaman våger å skru fast det der skapet nå! :)
skapene sitter på plass nå med universalplugg. det ble riktig bra.

Takk for tipsene.

//Massaman

Z
Vekker liv i denne gamle tråden. Noen som vet en butikk i nordre Oslo som selger gummiexpander (rawl nuts)? Finner dem bare på Ahlsells.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.