15 mm høres ut som det ville tåle et kjernefysiskt angrep :)

Har en nabo som har en 6 mm plate, og den ser ut til å bøye seg litt, selv om ovnen nok er litt lettere enn et tonn.
 
KnockOnWood skrev:
15 mm høres ut som det ville klare et kjernefysisk angrep :)

Har en nabo som har en 6 mm plate, og den virker til å bue litt, selv om ovnen nok er litt lettere enn et tonn.
Det er hensikten, det er ingen kakkelovn, det er en udetonert rakett egentlig. At tykkelsen for at nivået med parkettgulvet skal bli likt, er ikke noe jeg bryr meg om men kanskje limer jeg på en gipsplate og legger stygg klinker med lister i aluminium rundt:wow:
 
Burde det også ikke gå å legge inn en 15mm playwood og deretter flytspackel?

Det føles jo som at det burde bli mer stabilt enn gips, men kan det finnes noen ulempe med det? Hadde tenkt å kortla skikkelig for å være på den sikre siden.

Vil også benytte anledningen til å takke dere for deres ideer og synspunkter, det er verdsatt.
 
Fjern gulvspon og isolasjonen under. Fyll opp med eps betong i nivå med gulvbjelkene. Flytsparkle så tykt du trenger. Kanskje kan være en løsning.
 
  • Liker
AskMyDad
  • Laddar…
alex86 skrev:
Ta bort golvspån og isoleringen under. Fyll opp med eps betong i nivå med gulvbjelkene. Flytesparkle så tykt du trenger. Kanskje kan være en løsning.
Høres jo ut som en idé, ulempen er at man ikke helt vet hvor mye arbeid det blir med å bygge en form med tanke på at jeg ikke vet hvordan gulvbjelkene ligger før jeg åpner gulvet. Men det høres helt klart interessant ut.
 
MUSS skrev:
Høres som en idé, ulempen er at man ikke riktig vet hvor mye arbeid det blir å bygge en form med tanke på at jeg ikke vet hvordan gulvbjelkene ligger før jeg åpner gulvet. Men det høres helt klart interessant ut.
Sager du opp gulvsponet må du uansett lage en ramme rundt kanten. Kjøp hjem lekter i samme dimensjon som bjelkelaget og noen vinkler så går det smidig.
 
Sånn gjorde jeg det. Sagde bort gulvsponet og senket det ned i bjelkelaget. Pirmade, armerte og flytsparklet før jeg la fliser.

Hadde vurdert å forsterke underfra, men jeg kan si at det ikke var nødvendig! Det går en langsgående betongbjelke midt under der ovnen står.

Nedsenket gulvspån i bjelkelaget med flytende avretting og rørstykke, vater verktøy og en plastkanne ved siden av. Vegg med stikkontakter bak.



Flislagt område på gulv med pipeuttak, omgitt av lys parkett. Vegg med stikkontakter i bakgrunnen.
 
Ganske lik min:
Grå steinheller foran en delvis synlig kamin plassert ved siden av en tre- eller parkettgulv, med et lite områdeteppe og peisutstyr i bakgrunnen.


Når kommer din ovn på plass?

PS
Hvorfor er det et telefonuttak bak ovnens plass?
Er det sikkert at det ikke er en telefonkiosk du bygger :)
 
KnockOnWood skrev:
Ganske lik min:
[bilde]


Når kommer din ovn på plass?

PS
Hvorfor er det en telefonkontakt bak ovnens plass?
Er det sikkert at det ikke er en telefonkiosk du bygger :)
Fikk ovnen i dag, så forhåpentligvis kommer den opp om et par dager.

Ja du, det var jo moderne med telefonkontakt der en stund, så den får bli til man gjør om veggen en gang i framtiden.

Men ideen med telefonkiosk var bra, jeg stjeler den og skal tenke videre på et vinnende konsept.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.