P
nino nino skrev:
Hvordan regner man ut hvor overblikket blir?
Jeg som bytter til litt mindre vinduer og bytter dem etter fasaden er ferdig har satt blikk utenpå panelet med ankantering
Man monterer alltid vinduet først og deretter måler man ut hvor overblikket blir både i høyden og hvor mye på hver side av vinduet.

• Liker
Daniel Barnaniel og 1 annen
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Jeg har en diskusjon med min snekker om hvordan overblekket skal sitte. Vi er ikke helt enige. Finnes det noen her som er blikkenslager som kan vise bilder på hvordan det skal se ut? Trepanel
Bak panelet, utenfor vindsperren. Det ville jo være galskap å fukte vindsperren så den kan suge opp vann og (jo da, marginalt, men likevel) fukte isolasjonen.

Janu78 skrev:
Man monterer alltid vinduet først og så måler man ut hvor overblekket blir både i høyderetning og hvor mye på hver side av vinduet.
Ja men som jeg skrev så gjør jeg det etterpå, ikke optimalt men det må bli så

P
nino nino skrev:
Ja men som jag skrev så gjør jeg det etterpå, ikke optimalt men det må bli så
Da blir det som du har gjort vet ikke helt hva du er ute etter?

nino nino skrev:
Hvordan regner man ut hvor overblikket blir?
Jeg som bytter til litt mindre vindu og bytter dem etter fasaden er klar har satt blekk utenpå panelen med ankantning
Det krever litt kluring, eller ganske mye faktisk, i alle fall når jeg har gjort det.
Jeg tror personlig at det er nettopp derfor den vanligste løsningen (av hjemmefiksere) pleier å være å sette blekkene mellom panel og dekklist. Da kan det ikke bli feil, selv om det ikke kan bli riktig heller ;)

• Liker
nino og 1 annen
  • Laddar…
M MONTREAL skrev:
Vi har bare hørt hva den ene siden synes, med tanke på måten å uttrykke seg her kan det finnes holdningsproblemer på begge sider?!
Jeg får holdningsproblemer når noen lillejenta meg. Og er nedlatende.

Mulvaden skrev:
Du har fått svar nå. Din snickare her rett, han har ikke gjort feil, ifølge meg og flere her.
Ok.

P
E Evalarsson36 skrev:
Jeg får holdningsproblemer når noen lillejenta meg. Og er nedverdigende
Men det vil ikke hjelpe deg med ditt hus, du kan ikke andres holdninger og sosiale oppførsel. Prøv å holde deg til arbeidet som skal gjøres.
E Evalarsson36 skrev:
Ok.
Du bør verdsette hva som er viktigst for deg å utføre et godt arbeid eller finne en håndverker som du kommer overens med, for jeg begynner å ane at det er du som har problemer.

• Liker
sinuslinus og 1 annen
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Han har ikke kalt meg lille gumman. Men holdningen er slik. Nedverdigende og "detharfårstårikedu" "komikkeherogfortellmeghvordanjegskalgjøre" derimot spør han om min mannlige venn er min kk. Hva nå det har med renoveringen å gjøre
Du har altså kjeftet gjennom hele tråden om "lille gumman" men han har ikke engang sagt det?😆

Å spørre om KKs, privatliv o.l. er helt over grensen og fortjener en irettesettelse direkte, men ellers synes jeg dere sutrete, lettkrenkede kvinnfolk bør bestrebe dere på å bare ansette kvinnelige håndverkere i fremtiden, og lykke til med det. Særlig når det ser ut til at han hadde rett og du feil rent teknisk. Så holdningen hans om "detharfårstårikedu" var jo bevist helt korrekt.👍

• Liker
Rooney og 4 andre
  • Laddar…
P
Box of rain Box of rain skrev:
Du har altså gafflet gjennom hele tråden om "lille gumman" men han har ikke engang sagt det?😆

Å spørre om KKs, privatliv o.l. er helt over grensen og fortjener en åthutning med en gang, men ellers synes jeg dere sutrete, lettkrenkede fruentimmer skal legge dere vinn på å bare ansette kvinnelige håndverkere i fortsettelsen, og lykke til med det. Særlig ettersom det ser ut til at han hadde rett og du feil rent teknisk. Så hans holdning om "detherforståriterdu" var jo beviselig helt korrekt.👍
Så jævlig bra der satt den🤣

• Liker
Rooney og 2 andre
  • Laddar…
Janu78 skrev:
Da blir det som du har gjort vet ikke helt hva du er ute etter?
Om noen hadde en smart løsning for meg, men jeg kan iof ikke begynne å gjøre annerledes på siste siden av huset.

G Gabbe1 skrev:
Det krever litt grubleri, eller ganske mye faktisk, i alle fall når jeg har gjort det.
Jeg tror personlig at det er nettopp derfor den vanligste løsningen (av hjemmefiksere) pleier å være å sette beslagene mellom panel og lokk. Da kan det ikke bli feil, selv om det ikke kan bli riktig heller ;)
Nei så er det nok, kunne faktisk vente med å spikre panelet akkurat der, montere vinduet og kappe panelet etterpå.
Får kjøre videre med ankantning.

Box of rain Box of rain skrev:
Du har altså gafflet gjennom hele tråden om "lille gumman" men han har ikke engang sagt det?😆

Å spørre om KKs, privatliv o.lign. er helt over grensen og fortjener en irettesetting med en gang, men ellers synes jeg dere gneldrete, lettkrenkede kvinnfolk bør anstrenge dere for å kun ansette kvinnelige håndverkere i fremtiden, og lykke til med det. Særlig siden det ser ut som han hadde rett og du feil rent teknisk. Så hans holdning om "detteforskønnertikke" var jo beviselig helt korrekt.👍
Jeg har ikke sagt at jeg er utdannet snekker. Da hadde jeg ikke spurt hva jeg tror er kyndige folk om hvordan ting skal gjøres. Men når det sukkes og pustes og stønnes og stønnes hele tiden om alt som skal gjøres. Og man legger opp ting på en nedlatende måte blir jeg forbanna. Hvis man forklarer at det ikke går å gjøre på den måten fordi... Det er helt greit. Dere bør kanskje studere hersketeknikker litt men absolutt ikke ta etter. Så kanskje dere forstår. Når jeg påpeker at han ikke har laget en terskel men det er bare en høy med gips under døren og han sukket og sa. Hvordan synes du jeg skal løse det? Det er jævlig uproft. 2 garderobedører går i gulvet fordi han hadde det travelt. Orker ikke krangle om det, får legge skiver under i hengslene i stedet. En pinne ligger løst. Den ble aldri festet.

P
E Evalarsson36 skrev:
Jeg har ikke sagt at jeg er utdannet snekker. Da hadde jeg ikke spurt det jeg tror er kyndige folk om hvordan ting skal gjøres. Men når det sukkes og huffes og stønnes hele tiden om alt som skal gjøres. Og man legger opp ting på en nedverdigende måte blir jeg lei meg. Om man forklarer at det går ikke an å gjøre på den måten fordi... Det er helt greit. Dere burde kanskje studere hersketeknikker litt, men absolutt ikke ta etter. Så kanskje dere forstår. Når jeg påpeker at han ikke har laget en terskel, men det er bare en haug med gips under døren, og han sukker og sier. Hvordan synes du jeg skal løse det? Det er jævlig uprofesjonelt. 2 garderobedører går i gulvet fordi han hadde det travelt. Orker ikke krangle om det, må legge skiver under i hengslene i stedet. En stokk ligger løst. Den ble aldri festet.
Da kommer du til å ha disse problemene med typ nesten alle håndverkere!

• Liker
MONTREAL
  • Laddar…
Og vi venter fortsatt på et bilde av det du mener er feil utført🤔

• Liker
UffePlåtis og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.