Jeg har en diskusjon med snekkeren min om hvordan overbeslaget skal sitte. Vi er ikke helt enige. Finnes det noen her som er blikkenslager som kan vise bilder på hvordan det skal se ut? Trepanel

• Liker
Hellwiz
  • Laddar…
Oppbretten på blikket skal opp bak panelet.

• Liker
UffePlåtis og 2 andre
  • Laddar…
J Joak skrev:
Oppslaget på platemetallet skal opp bak panelet.
Er du blikkenslager? Har du bilde? Det er mye lille jenta fra snekkeren min nemlig. Han vil ha metallet bak vindsperren. Jeg kan ikke se hvordan det skal gå til. Jeg vil bare ha svart på hvitt at han er dum i hodet nemlig.

• Liker
  • Haha
  • Wow
  • Elsker
Hellwiz og 13 andre
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
[lenke]

Det virker å ha blitt diskutert tidligere, sjekk om info finnes her f.eks.
Fatter faktisk ikke tegningene.

• Haha
Daggew
  • Laddar…
Eksempel fra Planja:

Diagram som viser montering av overblekk med festing til fasade, inkludert detaljer som spikslåkt og fasadebekledning, assistert av skruer.

• Liker
Nalleman64 og 3 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 skrev:
Fatter faktisk ikke tegningene.
Hvordan vil du montere beslagene og hvordan vil snekkeren montere beslagene?
Vi burde kanskje ha startet der.

MathiasS MathiasS skrev:
Eksempel fra Planja:

[bilde]
Ser mange som har montert bare under lokkene. Er det feil?

Hvordan vil du montere beslagene, og hvordan vil snekkeren montere beslagene?
Vi burde kanskje ha startet der.
Snekkeren sier at de skal sitte bak vindsperren. Hvordan nå det skal gå til. Vanskelig når man skal bytte vinduer, tenker jeg.

• Liker
  • Wow
UffePlåtis og 1 annen
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 skrev:
Snekkeren sier at det skal sitte bak vindsperren. Hvordan det skal gå til. Vanskelig når man skal bytte vindu tenker jeg
Denne videoen besvarer ditt spørsmål

• Liker
Nalleman64 og 5 andre
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Snekkeren sier at det skal sitte bak vindtetten. Hvordan det nå skal gå til. Vanskelig når man skal bytte vinduer tenker jeg
Det skal sitte på spikerslag. Jeg har aldri vært med på at det sitter bak vindtettmembranen, det blir bare unødvendig hulltaking i membranen.

• Liker
Hellwiz og 11 andre
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Ser mange som montert bare under lokkene. Er det feil?
Ja, skal være på spikerlekten, under panelbrettene. Så kan man vel stoppe den under vindsperren men føles overkurs til knapt noen nytte.

• Liker
Hellwiz og 3 andre
  • Laddar…
Denne videoen besvarer spørsmålet ditt
[media]
Takk som jeg mistenkte snekkeren er dum i hodet rett og slett.

• Liker
  • Haha
  • Wow
Johanjj83 og 9 andre
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Ser mange som har montert bare under panelene. Er det feil?
Feil ville jeg ikke si. Hvis man for eksempel ser på Nordiska Fönsters anvisning så sier den bak panelet, men den skriver også at det er bedre at den sitter bak spiklekten. Når du sier "lock" så tenker jeg på den fremre av to bord i en fasade med stående panel, dvs slik at man ser blikket mellom panelene. Det er feil. Den må sitte bak bunnbordet og helst bak spiklekten også. Illustrasjon av veggstruktur med bunnbord, lokkbord, spikeregel, vindsperre og dryppbeslag, inkl. avstandsmål. Å montere bak noen vindsperre eller tilsvarende er også feil. Den skal jo være hel og uten hull for noe blikk.

• Liker
Hellwiz og 12 andre
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Feil ville jeg ikke si. Hvis man for eksempel ser på Nordiska Fönsters anvisning, så sier den bak panelet, men de skriver også at det er bedre at den sitter bak spiklekten.

Når du sier "lock" så tenker jeg på den fremre av to bord i en fasade med stående panel, altså slik at man ser blekket mellom lockene. Det er feil. Den må sitte bak bunnbordet og helst bak spiklekten også.

[bilde]
Å montere bak noen vindsperre eller tilsvarende er også feil. Den skal jo være hel og uten hull for noe blekk.
Ja, lock er akkurat det. Ja, montere bak vindsperre er jo bullshit og bare en måte for ham å komme unna og si at dette forstår ikke du lille gumman. Vurderer faktisk å anmelde til Arn. Fordi han har så dårlig holdning

• Liker
  • Sint
  • Elsker
LURIGLANA og 4 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.