https://www.byggahus.se/forum/threads/montering-av-oeverbleck-vid-liggande-panel.58388/
Det ser ut til å ha blitt diskutert tidligere, sjekk om info finnes her f.eks.
Det ser ut til å ha blitt diskutert tidligere, sjekk om info finnes her f.eks.
Feil ville jeg ikke si. Hvis man for eksempel ser på Nordiska Fönsters anvisning så sier den bak panelet, men den skriver også at det er bedre at den sitter bak spiklekten. Når du sier "lock" så tenker jeg på den fremre av to bord i en fasade med stående panel, dvs slik at man ser blikket mellom panelene. Det er feil. Den må sitte bak bunnbordet og helst bak spiklekten også.E Evalarsson36 skrev:

Ja, lock er akkurat det. Ja, montere bak vindsperre er jo bullshit og bare en måte for ham å komme unna og si at dette forstår ikke du lille gumman. Vurderer faktisk å anmelde til Arn. Fordi han har så dårlig holdningMathiasS skrev:
Feil ville jeg ikke si. Hvis man for eksempel ser på Nordiska Fönsters anvisning, så sier den bak panelet, men de skriver også at det er bedre at den sitter bak spiklekten.
Når du sier "lock" så tenker jeg på den fremre av to bord i en fasade med stående panel, altså slik at man ser blekket mellom lockene. Det er feil. Den må sitte bak bunnbordet og helst bak spiklekten også.
[bilde]
Å montere bak noen vindsperre eller tilsvarende er også feil. Den skal jo være hel og uten hull for noe blekk.