Janu78 skrev:
Da kommer du til å ha disse problemene med typ nesten alle håndverkere!
Kan ikke håndverkere oppføre seg? Har møtt en hel del som kan det faktisk

J J_K_H skrev:
Om nå nedbør var den eneste fuktlasten...

Kjøp bedre kvalitet på plåt så slipper man å bytte den. Det blir billigere og mindre omstendelig enn å bytte fuktskadet konstruksjon og materialer.

Hvis man avviker fra teorien, bør man i alle fall gjøre en risikovurdering (sannsynlighet og konsekvens) og fundere på om det er verdt det.
Men om man da har kjøpt et hus der plåt av en eller annen grunn trenger å byttes. Kan jo også være at man vil f.eks. bytte farge eller material.

J J_K_H skrev:
Produkten skal ha en bakliggende vindtett konstruksjon i henhold til deres beskrivelse (vindskive f.eks).
Skulle isolasjonsplaten være vindtett og inngå i den vindtette konstruksjonen, plasseres dryppbeslag bak den vindtette konstruksjonen.
Om man f.eks. monterer 100 mm tykke plater så blir det jo veldig dype overbeslag hvis de skal sitte innenfor isolasjonen og nå et antall mm utenfor vindusrammen. Typ 250 mm? Dessuten blir det en vanskelig isolert kuldebro under beslaget.

useless useless skrev:
Ledetråd: Trådens tittel.
Aha

H Henke70 skrev:
Under 25 år på ulike husfabrikker har jeg ikke vært med om å legge blikket under vindsperren.
Husfabrikker er vel ikke kjent for å alltid gjøre den beste løsningen???

Raskt, billig og tilstrekkelig bra pleier heller å være ledord. For meg er det ikke tilstrekkelig bra.

• Liker
UffePlåtis og 2 andre
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Finnes det et bilde av arbeidet i dag?

• Gult trepanel på et hus med hvit karm rundt et vindu, viser slitasje og behov for vedlikehold.
  • Gul trevegget fasade med hvitmalte vindusrammer og fire ruter, samt et blikk på interiøret med gardiner og rottingpersienner.
Janu78 skrev:
Den du! For oss som vil hjelpe til så er den interessant men tydeligvis ikke for hen bare hun kan snakke dritt om håndverkeren og hans holdning mot henne. Hadde vært gøy o høre håndverkerens side er overbevist om at deres fortellinger ikke stemmer overens🙈
Jeg har ikke ansett at det er feilaktig utført 😉 les nøyeere

• Gul, vertikal trepanel vegg med hvitmalt vinduskarm.
  • Gul husfasade med trepaneler over et kjellervindu, detalj av overgang mellom vegg og vindu.
Janu78 skrev:
Den du! For oss som vil hjelpe til så er den interessant men tydeligvis ikke for hen bare hun kan prate dritt om håndverkeren og hans holdning mot henne. Hadde vært gøy å høre håndverkerens side er overbevist om at deres historier ikke stemmer overens🙈
Det kan jo være så at man har jobbet!

E Evalarsson36 skrev:
Jeg har ikke ansett at det er feilaktig utført 😉 les nøye
Håper du tuller. Slik gjør man uansett IKKE.

M martinradbo skrev:
Håper du tuller. Sånn gjør man uansett IKKE.
Om at jeg ikke har ansett at det er feilaktig utført? Hvor får du det fra?

Litt off topic men dette bildet vises noen ganger med teksten:
"This is the only advertisement this window installer ever needs to use.
Vindu med oversvømt utsikt, vann opp til halvparten av glasset. Tropiske palmer utenfor, vann på gulvet inne. Uttrykker viktigheten av kvalitetshåndverk.

Min poeng er å alltid gjøre ting til 100 % og ikke ta snarveier på noe som skal stå der i kanskje flere hundre år.

Hva er det på bildene? Det ser jo ikke spesielt nytt ut. Er det dette håndverkeren har gjort, eller er det det som skal utbedres?

E Evalarsson36 skrev:
Om at jeg ikke har ment at det er feil utført? Hvor får du det fra?
Jeg mener bare at man ikke skal sette platen på den måten.
Har ingen anelse om det er et gammelt eller nytt bilde, ditt eller noen andres huset. Bare at det er feil montert.

M martinradbo skrev:
Litt off topic men dette bildet synes noen ganger med teksten:
"This is the only advertisement this window installer ever needs to use.
[bilde]

Min poeng er å alltid gjøre ting til 100 % og ikke ta snarveier på noe som skal stå der i kanskje flere hundre år.
Ja helt riktig. Men nå er det ikke jeg som har byttet vindu og satt overblekk! Jeg spurte bare hvordan det skal sitte! Btw kjørte forbi et snekkers hus og hans så likt ut.

E Evalarsson36 skrev:
Jeg har ikke ment at det er feil utført 😉 les nøye.
Men de bildene viser jo ikke hva noen har gjort nylig, må være xx år siden det ble satt panel og overblekk!

Det må være en trolltråd?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.