Farstatjej90
E Evalarsson36 skrev:
Ja lock er akkurat det. Ja, montere bak vindsperre er jo bullshit og bare en måte for ham å slippe unna og si at dette begriper ikke du lille gumman. Vurderer faktisk å anmelde til Arn. Fordi han har en så elendig holdning
Det jeg ikke forstår er at det virker mye vanskeligere å montere bak vindsperren og min erfaring med sånt her er at håndverkeren vil ta en snarvei. Men dette virker å innebære mer og ikke mindre jobb.

Det kanskje fortsatt er noen informasjon som mangler her.

• Liker
UffePlåtis og 7 andre
  • Laddar…
S
  • Liker
UffePlåtis og 13 andre
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Å kalle noen dum i hodet er ikke særlig konstruktivt.

Svensk trä har to forskjellige varianter for hvordan toppbeslag monteres. Den ene måten er under spikerregelen og den andre er under vindsperren.

[lenke]
...men alt to er jo bare aktuelt når man ikke har en "tradisjonell" vindusramme. Ellers havner man jo midt på en overflate av vindsperre. Alt to er jo bare aktuelt når man ikke har en ramme og dermed får tilgang til vindsperren i tilknytning til vinduet. Eller?

Farstatjej90
S sinuslinus skrev:

Svenskt trä har to forskjellige varianter for hvordan overblekket monteres. Den ene måten er under spikerregelen og den andre er under vindsperren.

[lenke]
I det eksempelet jeg lenket til, hvordan får du inn overblekket gjennom vindsperren? Skjærer du hull i den eller lar du den slutte over blekket?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
I det eksempelet jeg lenket til, hvordan får du inn overblekket gjennom vindsperren? Skjærer du hull i den eller lar du den slutte ovenfor blekket?
Se på tåguidens eksempel, det er for en annen konstruksjon.

S
MathiasS MathiasS skrev:
....men alt to er jo bare aktuell når man ikke har et "tradisjonelt" vindusfôr. Ellers havner man jo midt på en flate av vindbeskyttelse. Alt to er jo bare aktuell når man ikke har et fôr og dermed kommer til vindbeskyttelsen i tilknytning til vinduet. Eller?
Virker rimelig.
Er i alle fall bak spiklekten, ikke på spiklekten som foreslått tidligere i tråden.

• Liker
janusz_w og 1 annen
  • Laddar…
Farstatjej90
MathiasS MathiasS skrev:
Se på treguidens eksempel, det er for en annen konstruksjon.
Jeg fant ikke riktig, det var lenket til en side med masse informasjon som ikke handler om dette.

S
Jeg fant ikke rett, det var lenket til en side med mange opplysninger som ikke handler om dette.
Klikk på "vindu i yttervegg"

Farstatjej90
Hvis jeg forstår tegningene riktig, er disse alternativene funksjonelt like, men har man allerede montert vindsperre, er den ene måten mer slitsom.

Det jeg ikke forstår er at det virker mye vanskeligere å montere bak vindpappen og min erfaring med slikt er at håndverkeren vil ta en snarvei. Men dette ser ut til å innebære mer og ikke mindre jobb.

Det er kanskje fortsatt noen informasjon som mangler her.
Hans snarvei i dette er å forminske meg og slippe å rette opp sin egen feil.

• Sint
perror
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:

Svenskt trä har to forskjellige varianter hvordan overblekk monteres. Den ene måten er under spikeregelen og den andre er under vindsperren.

[lenke]
Da får man la være å forminske folk og ha en dårlig holdning faktisk.

• Liker
LURIGLANA og 1 annen
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 skrev:
Hans snarvei i dette er å forminske meg og slippe å rette opp sin egen feil.
Er dette først og fremst en teknisk feil eller en sosial feil i dine øyne? Jeg vil bare forstå hva hovedproblemet er.

• Liker
UffePlåtis og 11 andre
  • Laddar…
Er dette først og fremst en teknisk feil eller en sosial feil i dine øyne? Jeg vil bare forstå hva hovedproblemet er.
Hovedproblemet er at han ikke vil utbedre feil som har oppstått under renoveringen. Og skylder på blant annet at overblekket skal sitte feil så det ikke går an å utbedre. Så det er litt begge deler. Han har en dårlig oppførsel generelt og blant annet blander seg inn i privatlivet mitt og spurte f.eks. om min mannlige venn er min kk. Vil bare ha fakta så jeg vet at han bare snakker tull. Vurderer å melde han til Arn bare for at han har en så dårlig holdning.

• Haha
  • Trist
MONTREAL og 3 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
E Evalarsson36 skrev:
Hovedproblemet er at han ikke vil utbedre feil som har oppstått i renoveringen. Og skylder på blant annet at overblekket skulle sitte feil så det går ikke å utbedre. Så det er litt både og. Han har en dårlig oppførsel generelt og blant annet blander seg i mitt privatliv og spurte f.eks. om min mannlige venn er min kk. Vil bare ha fakta så jeg vet at han bare våser. Vurderer å anmelde han til Arn bare fordi han har en så elendig holdning.
Det høres ut som han er dum i hele hodet. Hva heter idioten og hans firma? Vil ikke risikere å ansette tosket.

Jeg synes selve det tekniske spørsmålet egentlig er helt sekundært. Hvis det ikke er en veldig stor feil hadde jeg kuttet kontakten direkte og skrevet navnet hans her.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Avhengig av hvordan renoveringen er gjort kan snekkerens forslag være riktig ut fra en eldre konstruksjon og trenger ikke å være en dårlig løsning. Derimot ved nybygg setter man det over vindsperren eller lekter om det er stående vanlig låsepanel.
Vi vet jo ikke hvordan veggen og renoveringen er konstruert/gjort uten å måtte gjette da den informasjonen mangler.

• Liker
UffePlåtis og 4 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.