61.247 lest ·
252 svar
61k lest
252 svar
Overblekk
Det jeg ikke forstår er at det virker mye vanskeligere å montere bak vindsperren og min erfaring med sånt her er at håndverkeren vil ta en snarvei. Men dette virker å innebære mer og ikke mindre jobb.E Evalarsson36 skrev:
Det kanskje fortsatt er noen informasjon som mangler her.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 006 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.006 innlegg
Å kalle noen dum i hodet er ikke særlig konstruktivt.
Svensk tre har to forskjellige varianter for hvordan overblekk monteres. Den ene måten er under spikeregelen og den andre er under vindsperren.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/vaggar/
Svensk tre har to forskjellige varianter for hvordan overblekk monteres. Den ene måten er under spikeregelen og den andre er under vindsperren.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/vaggar/
...men alt to er jo bare aktuelt når man ikke har en "tradisjonell" vindusramme. Ellers havner man jo midt på en overflate av vindsperre. Alt to er jo bare aktuelt når man ikke har en ramme og dermed får tilgang til vindsperren i tilknytning til vinduet. Eller?S sinuslinus skrev:
I det eksempelet jeg lenket til, hvordan får du inn overblekket gjennom vindsperren? Skjærer du hull i den eller lar du den slutte over blekket?S sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 006 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.006 innlegg
Virker rimelig.MathiasS skrev:
Er i alle fall bak spiklekten, ikke på spiklekten som foreslått tidligere i tråden.
Hans snarvei i dette er å forminske meg og slippe å rette opp sin egen feil.Farstatjej90 skrev:
Hovedproblemet er at han ikke vil utbedre feil som har oppstått under renoveringen. Og skylder på blant annet at overblekket skal sitte feil så det ikke går an å utbedre. Så det er litt begge deler. Han har en dårlig oppførsel generelt og blant annet blander seg inn i privatlivet mitt og spurte f.eks. om min mannlige venn er min kk. Vil bare ha fakta så jeg vet at han bare snakker tull. Vurderer å melde han til Arn bare for at han har en så dårlig holdning.Farstatjej90 skrev:
Det høres ut som han er dum i hele hodet. Hva heter idioten og hans firma? Vil ikke risikere å ansette tosket.E Evalarsson36 skrev:Hovedproblemet er at han ikke vil utbedre feil som har oppstått i renoveringen. Og skylder på blant annet at overblekket skulle sitte feil så det går ikke å utbedre. Så det er litt både og. Han har en dårlig oppførsel generelt og blant annet blander seg i mitt privatliv og spurte f.eks. om min mannlige venn er min kk. Vil bare ha fakta så jeg vet at han bare våser. Vurderer å anmelde han til Arn bare fordi han har en så elendig holdning.
Jeg synes selve det tekniske spørsmålet egentlig er helt sekundært. Hvis det ikke er en veldig stor feil hadde jeg kuttet kontakten direkte og skrevet navnet hans her.
Avhengig av hvordan renoveringen er gjort kan snekkerens forslag være riktig ut fra en eldre konstruksjon og trenger ikke å være en dårlig løsning. Derimot ved nybygg setter man det over vindsperren eller lekter om det er stående vanlig låsepanel.
Vi vet jo ikke hvordan veggen og renoveringen er konstruert/gjort uten å måtte gjette da den informasjonen mangler.
Vi vet jo ikke hvordan veggen og renoveringen er konstruert/gjort uten å måtte gjette da den informasjonen mangler.