130.749 lest ·
270 svar
131k lest
270 svar
Naboen river eternittak!
- Status
- Stengt for ytterligere svar.
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Men sukk, blir du proxy-krenket? Det er en anonym person. Jeg har ikke kalt noen gubbe i forumet. Kalle en spade for en spade. Er man 74 er man definitivt en gubbe. Snakk om å dissekere en tråd til molekyler. Les spørsmålet mitt i sin sammenheng.M Magnolium skrev:
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Staffan, les mine svar. Jeg har gitt "dere" rett for ca 10 sider siden. Jeg har fått veldig mange bra svar som jeg har behandlet meget respektfullt.Staffan2000 skrev:
Side opp og side ned, har du fått likestemmende og relevante råd.
Først etter at du gang på gang, raljerte over din egen fortreffelighet og våre irrelevante svar, surnet noen til litt. Til tross for det fortsatte vi å gi råd.
Hvis du ikke "lytter" til det overveldende flertallets råd, er det ikke fordi du ikke kan. Men fordi du ikke vil!
Staffan
Jeg har nå lagt meg til med en mer syrlig tone fordi jeg er lei av alle som bare skal klage. Å mene annerledes i sak er ikke dårlig tone det er en sunn del av en samtale. Jeg har aldri sagt at jeg er fortreffelig, men jeg holder meg til saken og går ikke til personangrep, der er jeg fortreffelig. Du har derimot ikke oppført deg dårlig vil jeg understreke. Så må vi ha ulike meninger om asbestens risikoer, men det er en annen sak.
Å blande inn folkehelse-spørsmål ER irrelevant knyttet til spørsmålet jeg stilte. Dermed ikke sagt at det er feil. Hadde jeg stilt spørsmålet slik: Skal jeg bekymre meg mer for asbesteksponering enn sukkeret i maten vår? Da hadde folkehelseaspektet vært relevant. Flere ting kan være farlig samtidig.
Fattern viste meg og broren min at det smalt skikkelig når man kastet inn eternitt i ilden da vi var små. Hadde en halv pall stående på gården. Den ble tømt raskt deretter. Jeg har ikke dødd ennå verken av silikose eller noe annet så vidt jeg vet.
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
jocke4u skrev:
Skal vi virkelig gå inn i den diskusjonen også? Jeg synes ikke det.Demmpa skrev:
Gjennom ditt foraktfulle uttrykk ”gubbe” så gir du andre en hel del om deg selv.G greenhouse skrev:
F.eks. at du er en foraktfull fjortis, wt, forhåpentligvis ikke forelder, og at dine foreldre er under 40 år.
En normal forelder tenker på gifter i nærmiljøet. Flammehemmende midler som forårsaker en masse sykdommer, gifter i hud- og hårpleieprodukter osv.
Du kan ikke engang stave. ”Dissekere” hva er det? Du krever at en masse voksne skal svare deg gang på gang, men du har startet den samme tråden før.
En bekymringsmelding angående ditt evt foreldreskap er hva du kan få her. Og det kommer ikke an på om du spiser asbest til frokost.
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Igen skrev:
Gjennom ditt foraktfulle uttrykk ”gubbe” så delger du andre en hel del om deg selv. F.eks at du er en foraktfull fjortis, wt, forhåpentligvis ikke forelder, og at dine foreldre er under 40 år. En normal forelder tenker på giftstoffer i nærmiljøet. Flammehemmende midler som forårsaker en masse sykdommer, gifter i hud- og hårpleieprodukter osv. Du kan ikke stave engang. ”Dissekere” hva er det? Du krever at en masse voksne skal svare deg gang på gang, men du har startet samme tråd før. En bekymringsmelding angående ditt ev foreldreskap er hva du kan få her. Og det beror ikke på om du spiser asbest til frokost.
Ajajaj! Der gikk du på en riktig mineIgen skrev:
Gjennom ditt foraktfulle uttrykk ”gubbe” så delger du andre en hel del om deg selv. F.eks at du er en foraktfull fjortis, wt, forhåpentligvis ikke forelder, og at dine foreldre er under 40 år. En normal forelder tenker på giftstoffer i nærmiljøet. Flammehemmende midler som forårsaker en masse sykdommer, gifter i hud- og hårpleieprodukter osv. Du kan ikke stave engang. ”Dissekere” hva er det? Du krever at en masse voksne skal svare deg gang på gang, men du har startet samme tråd før. En bekymringsmelding angående ditt ev foreldreskap er hva du kan få her. Og det beror ikke på om du spiser asbest til frokost.
Ingen av dine vakre beskrivelser av meg stemmer uten er trolig mer en speiling av deg selv.
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Etter å ha lest titlene på alle andre asbest-tråder som TS har opprettet så vil jeg anbefale å enten flytte, ellers bygge nytt. Det må være komplisert å være såpass redd for asbest og samtidig ha eternitt fasade, ventilasjonsrør, plater i låver, tak, antagelig rørisolasjon osv. Det er litt som å være el-allergiker og bo på Ringhals. I et nybygd hus slipper du det, men da kommer nok formaldehyd-trådene istedenfor 
Det er du som raljerer og er skikkelig slem. Man sier ikke som den fete linjen, det er uforskammet!Staffan2000 skrev:
Side opp og side ned, har du fått likestemmende og relevante råd.
Først etter at du gang etter gang, raljerte over din egen fortreffelighet og våre irrelevante svar, surnet noen til litt. Til tross for det fortsatte vi å gi råd.
Om du ikke "lytter" til den overveldende majoritetens råd, er det ikke fordi du ikke kan. Men fordi du ikke vil!
Staffan
Fyren spurte jo bare et enkelt spørsmål!
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Ramnemark skrev:
Etter å ha lest titlene på alle andre asbest-tråder som TS har opprettet, ville jeg anbefale enten å flytte, eller bygge nytt. Det må være vanskelig å være såpass livredd for asbest og samtidig ha eternitt fasade, ventilasjonsrør, plater i lader, tak, sannsynligvis rørisolasjon osv. Det er litt som å være el-allergiker og bo på Ringhals. I et nybygd hus slipper du det, men da kommer nok formaldehyd-trådene i stedet![]()
Du har nok rett der er jeg redd...Ramnemark skrev:
Etter å ha lest titlene på alle andre asbest-tråder som TS har opprettet, ville jeg anbefale enten å flytte, eller bygge nytt. Det må være vanskelig å være såpass livredd for asbest og samtidig ha eternitt fasade, ventilasjonsrør, plater i lader, tak, sannsynligvis rørisolasjon osv. Det er litt som å være el-allergiker og bo på Ringhals. I et nybygd hus slipper du det, men da kommer nok formaldehyd-trådene i stedet![]()