130.731 lest ·
270 svar
131k lest
270 svar
Naboen river eternittak!
- Status
- Stengt for ytterligere svar.
Mener du at innlegget ditt er et godt svar til en person som er eller var bekymret for asbest?jocke4u skrev:
Eller er svaret ment ironisk mot TS?
Hvis vi skulle fjerne alt som ikke har med spørsmålet å gjøre og useriøse andre svar, ville vi fått en interessant tråd om asbestens farlighet ved riving for de som befinner seg et stykke unna. Nå ser man bare en tråd med en masse tullete innlegg som ikke tilfører noe som helst.
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Nej vänta nu här! Det var DU som angrep mig först, kallade mig följande saker: föraktfull fjortis, wt, förhoppningsvis inte förälder.Igen skrev:
DESSUTOM tycker du att det ska göras en orosanmälan mot mig. Snacka om personligt påhopp.
Jag har på inget sätt lockat till påhopp eller trollat. men jag kunde helt enkelt inte låta bli att trycka till dig när du beter dig sådär dåligt och sen lämnar målet helt öppet för ett slagskott, skyll dig själv. Du kommer också få en anmäla till admin pga personangrepp.
@Marlen Eskilsson eller annen moderator - vennligst lukk tråden
Hadde vi renset bort alt som var unødvendig etter at korrekt svar ble gitt, ville tråden vært 4 innlegg lang. Hvis du leser tråden fra starten så er det ganske åpenbart hvorfor tråden ikke går fremover, og det skyldes ikke Staffan eller Jocke.K Kalbygge skrev:Mener du at ditt innlegg er et bra svar til en person som er eller var bekymret for asbest?
Eller er svaret ditt ment å være ironisk mot TS?
Hvis vi skulle rense bort alt som ikke har med spørsmålet å gjøre og useriøse andre svar, hadde vi fått en interessant tråd om asbestens farlighet ved riving for de som befinner seg et stykke unna. Nå ser man bare en tråd med en haug med drittinnlegg som ikke tilfører noe som helst.
Akkurat - lukk tråden! Tror det vesentlige har kommet fram i tråden.K Kalbygge skrev:Mener du at ditt innlegg er et godt svar til en person som er eller var bekymret for asbest?
Eller har du ment å være ironisk mot TS?
Om vi skulle fjerne alt som ikke har med spørsmålet å gjøre og useriøse andre svar hadde vi fått en interessant tråd om asbestens farlighet ved riving for de som befinner seg et stykke unna. Nå ser man bare en tråd med en masse skitinlegg som ikke tilfører noe som helst.
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Ramnemark skrev:
Ja det har det gjort. Det har kommet mange bra svar.jocke4u skrev:
Medlem
· västerbotten
· 131 innlegg
Greenhouse, holder selv på å renovere eldre hus og deler din bekymring for asbest. Trist at så mange velger å disse deg med i visse tilfeller ekstreme angrep i stedet for bare å la være å kommentere. Men du har heldigvis ligget lavt..
Jeg anbefaler deg å lese sikkerhetsbestemmelser m.m. og gjøre en egen vurdering. Her finnes et interessant faktablad fra Arbeids- og miljømedisin, Sahlgrenska Universitetssykehuset hvor man kan lese mer om risikoene.
http://www.amm.se/wp-content/uploads/2016/12/Faktablad_Asbest.pdf
Hvis jeg også får gjøre en egen vurdering som amatør (som alle her) så tror jeg, som flere her allerede har nevnt, at eksponeringsnivåene i ditt tilfelle er så lave at risikoen for skade er helt ubetydelig. Selv om en eller annen fiber kan finne veien. Men utendørsluft inneholder, først og fremst i byer, allerede en viss mengde av asbest. Se faktablad over.
Jeg anbefaler deg å lese sikkerhetsbestemmelser m.m. og gjøre en egen vurdering. Her finnes et interessant faktablad fra Arbeids- og miljømedisin, Sahlgrenska Universitetssykehuset hvor man kan lese mer om risikoene.
http://www.amm.se/wp-content/uploads/2016/12/Faktablad_Asbest.pdf
Hvis jeg også får gjøre en egen vurdering som amatør (som alle her) så tror jeg, som flere her allerede har nevnt, at eksponeringsnivåene i ditt tilfelle er så lave at risikoen for skade er helt ubetydelig. Selv om en eller annen fiber kan finne veien. Men utendørsluft inneholder, først og fremst i byer, allerede en viss mengde av asbest. Se faktablad over.
For meg handler det om at jeg liker å gå inn her og lese. Synes måten du skriver på er ubehagelig og gjør forumet kaldere og mindre interessant å være på. Vær snill å ikke fortelle meg hva jeg er eller føler. Du virker ikke å ha noen folkeskikk rett og slett..G greenhouse skrev:
Helt uinteressant om det er en anonym person man uttrykker seg ikke så om andre mennesker rett og slett. At du ikke forstår det er som jeg skrev tidligere trist.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Akk ja!
Jeg husker når vi tok ned vår Sidi-platt-fasade fra huset på øya i Gbg's skjærgård.
Det var lett å ta ned elendigheten og legge platene på en henger for videre transport til øyas søppelfylling.
Ikke mange plater som krasjet, de satt lett spikret med rustfri spiker.
Men på vei til fyllingen ble vi stoppet av naboene. De ville alle ha en bunt plater eller to, bra å ha for å reparere det egne huset med. Så når vi kom fram til "fyllingen" var det ikke mye eternitt igjen.
Dette var i 1983, for 37 år siden, og jeg lever ennå og har helsen
Jeg husker når vi tok ned vår Sidi-platt-fasade fra huset på øya i Gbg's skjærgård.
Det var lett å ta ned elendigheten og legge platene på en henger for videre transport til øyas søppelfylling.
Ikke mange plater som krasjet, de satt lett spikret med rustfri spiker.
Men på vei til fyllingen ble vi stoppet av naboene. De ville alle ha en bunt plater eller to, bra å ha for å reparere det egne huset med. Så når vi kom fram til "fyllingen" var det ikke mye eternitt igjen.
Dette var i 1983, for 37 år siden, og jeg lever ennå og har helsen
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg