78.012 lest ·
96 svar
78k lest
96 svar
Lurt på takrennejobb?
Dessverre er risikoen ikke ubetydelig for at den typen "håndverkere" kan bli ganske ubehagelige hvis man ikke betaler. Jeg vil tro at man må velge å ta kampen hele veien via politiet og ikke betale en krone, eller betale 12000 og se det som lærdom.
japp om de har avtalt det har man ikke forstått det. Slektningen trodde først det var 1200 for hele siden (som kanskje er lavt i og for seg men har ikke helt oversikt).H hempularen skrev:
rettelse av min oppgave var tydeligvis at de sa 1200 per to meter…men jeg får da ikke sammenhengen i matematikken uansett.
ja, vi har tenkt de tankene med for i morgen. Blir de truende/uhyggelige får jeg prøve å komme meg ut av det på noe vis (sannsynligvis betale).Hep skrev:
Tilnærmingen blir å forklare at det har blitt en misforståelse på den mykeste engelsken. Og at slektningen ikke har så mye å bidra med. Og begynner de da å snakke om materialets enorme verdi, tilbyr jeg meg å ta det ned så de kan ta det med seg. Beskyttelsesplasten er jo til og med fortsatt på...
men som du er inne på. Lurvete situasjon.
ja, dessverre tror jeg ikke slektningen har fulgt med på så mange advarsler. Og ringte meg først da prisen gikk fra 1200 til 12000 når de var ferdige…B b8q skrev:
Har vært litt vanskelig å få orden på hele historien da versjonene fra “håndverkeren” og slektningen ikke helt har stemt.
han sa at de hadde avtalt 1200 per 2m…
Moderator
· Stockholm
· 56 240 innlegg
Blir de truende så ring politiet, ved den minste antydning til trussel. Sett deg i sikkerhet og varsle.
Medlem
· Stockholm
· 4 488 innlegg
Det var det jævligste!
Avtalt er jo avtalt, men betale for det der, nei.
Finnes det noen i nærheten som kan hjelpe til med å si ifra?
Avtalt er jo avtalt, men betale for det der, nei.
Finnes det noen i nærheten som kan hjelpe til med å si ifra?
Forstår ikke engang hvordan man kan vurdere denne prisen, 12.000kr for 6 meter. Dessuten skal man alltid ta referanser før man lar noen gjøre noe på sitt hus.
En rennestein koster jo 179kr for 3 meter hos bauhaus. Har montert rennesteiner selv og det er ganske lett.
Arbeidet på bildene ser ut som en 5-åring har gjort det.
En rennestein koster jo 179kr for 3 meter hos bauhaus. Har montert rennesteiner selv og det er ganske lett.
Arbeidet på bildene ser ut som en 5-åring har gjort det.
Finnes det noe skrevet kontrakt på arbeidet med prisen angitt? Er de som utførte det et firma? Høres ut som dere kan anmelde uansett og også kontakte skatteetaten, finnes det ingen avtale så er det jo bare to tilfeldige typer som krever penger for ingenting...P PNF skrev:ja, dessverre tror jeg ikke slektningen har fulgt med på så mange advarsler. Og ringte meg først når prisen gikk fra 1200 til 12000 når de var ferdige…
Har vært litt vanskelig å få orden på hele historien da versjonene fra "håndverkeren" og slektningen ikke helt stemmer.
han sa at de hadde avtalt 1200 per 2m…
oppdatering, møtet ble aldri noe av. De dukket ikke opp og har ikke gitt lyd fra seg. Enten innså de at de ikke ville få noen større penger eller så var de i det minste ikke interessert i å føre diskusjonen med meg videre.H hempularen skrev:
uklart om det blir noen fortsettelse på saken…
nei nei ingen avtaler "såklart". Og uansett gikk jo ikke matten opp. Vi vurderer å anmelde.mnils skrev:
Risikoen finnes vel at de kommer uanmeldt og truer… Politianmeldelse gir nok ikke noe da det er uklart hva forbrytelsen er (er ikke kriminelt å være uvitende) og dere har vel ingen etterforskningskilder å gå på (personnummer, unikt navn, firmanavn etc.)?P PNF skrev:
At man som privatperson ikke har noe spor å gå etter er ikke en grunn til å la være å anmelde.K kniv skrev: