Hvit list på vangen skal det være i forrige innlegg:)

Det ser virkelig flott ut!

Og jeg antar at jeg hadde rett angående at du er en kløpper på å sage for hånd nå?

Takker, takker.....:D

Du hadde så rett.....det går virkelig bra å håndsage med japansag:D

Tenkte deretter å olje trappen med en olje som heter Satin Oil Gold. Det er tydeligvis en oljemousse som er veldig dryg og skal være lett å arbeide med. Man skal kunne gå på det oljede området etter 1 time. Fikk den anbefalt av en maler. Er det noe du har erfaring med?

scar69 skrev:
Takk, Takk.....:D

Du hadde så rett.....det går riktig bra å håndsage med japansag:D

Tenkte deretter å olje trinnene med en olje som heter Satin Oil Gold. Det er tydeligvis en oljemousse som er veldig drøy og skal være lettarbeidet. Man skal kunne trå på det oljede området etter 1 time. Ble anbefalt den av en maler. Er det noe du har erfaring med?
Nei, dessverre. Trinnene har jeg ikke olje på i det hele tatt, siden de var oljet ved levering. Øvrige snekkerier i tilknytning til trappen har blitt oljet med osmo hardvoksolje, med utmerket resultat.

Ok, da får jeg bli pilot tester av den oljen:)
Jeg tenkte å dra over dem med litt vedlikeholdsolje da Step kit anbefalte det siden trinnene bare var grunnoljede.

Jeg kommer tilbake en dag med kommentarer angående oljen.

Daniel_N skrev:
Jeg har lagt mer stepkit (og lignende) siden jeg startet tråden. Jeg ville uten tvil valgt Sika T2 igjen, utrolig godt egnet for oppgaven med sin raske vedheft, MS-polymer-type og passende seige konsistens.
Sika T2 selges på K-Rauta som lagerførte vare.

--- Mats ---

Har nå oljet trappen med oljemousse. Hvor lettvint som helst. En liten klikk mousse som strykes ut over trappen og som deretter tørkes av med tørr klut. Kan ikke bli lettere:D

Hei, hvor kjøper man en trappkompass i metall?

josquin skrev:
Hei, hvor kjøper man en trappekompass i metall?
Jeg kjøpte min på Theofils. Som med allting annet der var den dog vanvittig overpriset. Kanskje finnes den å importere.

scar69: Flott! Jeg antar at du fjernet heldekkende teppe? Var det mye arbeid?

Det var et kjempestort arbeid med selve malerarbeidet, men selve leggingen av trinnene var ikke i det hele tatt så slitsomt/vanskelig å utføre som jeg hadde trodd det skulle være.

Teppet tok jeg bort og det var ingen problemer med det heller. Drog av teppet og skrapet bort limrester på 2-3 timer.

janwide
estwing estwing skrev:
heisann!

hvorfor kjøpe dette dyre renoveringskitet?:S
slik ble trappen min, bla nedover i bildene så ser dere, før/etter!!!
[lenke]

angående limingen så tok jeg PL400, en streng rundt om og litt sikk sakk i midten.
så tok jeg smeltelim som dere har snakket om hele tiden i tråden at det skal *hugge* fast direkte.:O
hvordan enkelt som helst.
jeg bygde min trapp med 14 mm eikeparkett og trappnosen 56mm eik list...d^_^b

mvh
estwing
Har et lite prosjekt hvor jeg vurderer å gjøre som du gjorde. Hvordan festet du trappenosene på eikeparketten?

janwide janwide skrev:
Har et lite prosjekt der jeg vurderer å gjøre som du har gjort. Hvordan festet du trappenosene på eikeparketten?
Hei.
Lime samt listpistol. //Estwing

janwide
estwing estwing skrev:
Hei.
Lim samt listpistol. //Estwing
Ok. Har dessverre ikke noen listpistol. Vurderer å frese ut i underkant av klikkgulvet. Og deretter lime en trappnos i henhold til mitt stilige bilde. Tenker at man ikke får noen belastning på trappnosen ovenfra og at det også blir pent. Hva tror du?
Tegning på rutepapir viser en tverrsnittsskisse av klikkgulv med fræs og trappnos, merket med pil for montering.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.