I
Hei,

Jeg har tidligere brukt PU 700 til å lime en mexitegelmur, noe som fungerte utmerket, holder ennå i dag, 7 år senere.

Sprayboks med PU 700 steinlim fra illbruck, grønn etikett.

Nå har noen steiner løsnet på vår fasade, også mexitegel. I noen tilfeller er det hele klumper med 2-3 steiner og litt mørtel. Første tanke er å kjøpe en boks PU 700, men den inneholder tross alt ubehageligheter som isocyanater. Hva tror dere om å bruke MS-polymerlim, for eksempel Tec7, dyrere men mer eller mindre ufarlig, dessuten håndterer den bevegelser bedre. Trolig har den litt dårligere holdfasthet i lengden om vi antar at strukturen ikke beveger seg, ellers er PU 700 lettere for å sprekke.

Tube med Tec7 lim, 310 ml, brukt for liming, fuging og tetting, også under vann. Grønn, hvit og rød etikett. Bilde av en tube Biltema Multibond, et lim- og tetningsmiddel på 290 ml for å forsegle, binde, fylle og montere.

Fasaden i dette tilfellet er kun nettopp fasade, i grunnen er det et trehus så fasaden har egentlig ingen bærende funksjon.

Kan jo legge til at jeg allerede har MS-polymerlim i form av både Tec7 og Biltema versjonen. Men om PU 700 er klart bedre alternativ så kjøper jeg selvfølgelig slikt.

• En gul og hvit tube av Biltema Multibond 290 ml, brukt til tetting, binding, fylling og montering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.