D
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det blir spennende. Jeg har satt opp mitt Huntonit Symfoni med dykkert og gipsskrue. Ingen lim. Men det har sittet i 2 år uten å flytte på seg. Skal lime for sikkerhets skyld neste gang :)
Sitter fortsatt oppe?

D Derbyboy skrev:
Sitter fortsatt oppe?
I alle mine rom. Så 6-7 år som lengst. Men vil man være på den sikre siden så kan man sette en gipsskrue i noten på hver plate som sikkerhet

D
Jeg har allerede satt opp mine.....prøver å finne ut hvordan jeg skal sette opp taklisten (vanlig hulkillist 15x33) fordi gipsskruveb laget store kratre.....sukk

innså først etterpå at jeg ikke ville få opp listen tett mot tak og vegg

D Derbyboy skrev:
Jeg har allerede satt opp mine.....prøver å finne ut hvordan jeg skal sette opp taklisten (vanlig hulkillist 15x33) siden gipsskruene laget store kratere.....sukk

innså først etterpå at jeg ikke skulle få opp listen tett mot tak og vegg
Jeg har taklister som er rundt 50x50 (typ svanehals?) for å dekke alle skrue hull utenpå

• Tak med hvite taklister av typen svanhals rundt 50x50 mm som dekker skruvhull, blå gardiner og mørkeblå skap i et rom.
  • Liker
Derbyboy
  • Laddar…
D
Funker ikke for meg. Ville blitt et stilbrudd uten like :(

For liten taklist, samme her med Huntonit og litt borre med borr i hånden som forsikring, da blir det ingen valkari platen. For å dekke har jeg hulkillist 50X50 mm, ingen problem å trykke inn i folden og skru med lååååånga tynne listskruer som rekker gjennom alt og fester i virke bak. Skruene skal krysses en i taket og en i veggen, for å unngå gliper. Mine skruer sitter med ca 400 mm mellomrom.

J jonaserik skrev:
For liten taklist, samme her med Huntonit og litt borre med bor i hånden som forsikring, da blir det ingen valkari skiven. For å dekke så har jeg hulldekke 50X50 mm, ingen problem å trykke inn i vevet og skru med lååååånga tynne listskruer som rekker gjennom alt og fester i trevirke bak. Skruene skal sakse en i taket og en i veggen, for å ikke få glippe. Mine skruer sitter med ca 400 mm mellom.
Hvorfor ikke sette opp listene med dykkertpicka?

Ramnemark Ramnemark skrev:
Hvorfor ikke sette opp listene med dykkertspiker?
Det med å spikre taklist og sokkel er et besvær, om ikke spikeren går skikkelig inn eller kommer litt skjevt så listene ikke ligger inntil ordentlig. Hvordan gjør man da for å få ut spikeren? Med skruer så skrur man den bare ut og vipper litt til siden, så når det kommer til tapetsering eller maling blir det vanskelig uten å kunne ta bort listene uten at de sprekker.

D
Jeg har allerede satt opp taket med gipsskruer og fått kratre slik at mine tynne fine hulkillister ikke kan ligge tett mot taket.

Det er små rom, 238 cm i takhøyde, tynne karmer, tynne gulvlister osv., så 50x50 taklister er ikke et alternativ (tror jeg i alle fall nå).

Som jeg ser det har jeg to alternativer.

1) bry seg ikke om at de ikke ligger tett (vi snakker jo om 2-3 mm)

2) skru ut alle gipsskruene. Slipe ned krateret. Bruke klammer eller forbore og skru alle kanter igjen.

3) sette opp listene så godt det går med nåværende krater. Bruke en tynn fug mot taket (tech7).

nååå!

hva sier dere venner?

Huntoniten har en evne til å klemmes ut akkurat ved skruehodet og det blir også en liten forhøyning (valk) utenfor hodet, slik ble det hos meg, tok en ny mora og skar bort valken som ble når skruen ble presset inn. Taklisten sitter kloss vegg/tak.

Jeg har alltid for boret for gipsskruen. Hvis ikke taket trekker ved dykkerten så skyter jeg en til på samme sted?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.