peternicklas
thestrut skrev:
jo kanskje det, kan dere anbefale det? isåfall hvor grove klammer?
Da det går raskere med klammer så kanskje flere og mindre fungerer bedre. Tror Bosch har en som tar 15 mm. lange, burde holde.

advarsel for klammerpistoler i dette tilfellet

Elkludde skrev:
Det er ikke det samme, skivspik er liknende pappspik men forzinkede og tynne ca1,4 mm rundt flatt hode
jaa, jeg syntes jo det var forskjell på hodene... store runde eller koniske.

Har sånne plater på veggen i gangen og vi limte og spikret i sponten, men satte også noen spiker i perlsponten, bruker man spikerdor og dekker med tippex (finnes på penn som man dutter ut) eller tilsvarende så synes det knapt.

• Liker
Pagno
  • Laddar…
peternicklas
Elkludde skrev:
advarsel for klammerpistoler i dette tilfellet
Hvorfor?

thestrut skrev:
jaa, jeg syntes jo det skilte på skallene... store runde eller koniske.
Typ pappspiker, midt på platen kan du nok bruke gipsskrue men må kanskje forsenke litt i en såpas hard plate

husker at jeg rev bort det gamle innertaket som satt med stiftepistol, satt ganske godt!

men da var de stiftet kanskje hver 5-10 cm
nå har jo jeg lektene tværsover = tettest hver 18. cm typ når jeg satt inn ekstra lekter...

peternicklas skrev:
Hvorfor?
Det er lett å kjøre i kvister og da slår det i stykker platen, jeg har prøvd.

peternicklas
Elkludde skrev:
Det er lett å kjøre i kvister og da slår det i stykker skiven, jeg har prøvd
OK.

men å kjøpe en klammerpistol hørtes jo gøy ut... så bare derfor kan det vel være verdt å teste? :D

• Liker
Pagno
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Det er ikke det samme, skivspiker er liknende pappspiker, men forzinket og tynn, ca 1,4 mm rundt flatt hode
Bra med en presisering, det virker som om vi/noen skriver uten å lese hva andre har skrevet, hmmm det ble innviklet, eller en ytterligere presisering, JEG leser iblant ikke hva andre skriver, du har rett Elkludde! Men jeg siktet til dykkerten, ikke skivspikeren! :banghead: Jeg tror at jeg har blitt mer dum de siste årene..... enn hva som var mulig!

attans, og jeg som kjøpte dykkert i dag med forsenket hode :/

samt lim og clip...

Det blir spennende. Jeg har satt opp mitt Huntonit Symfoni med dykkert og gipsskruer. Intet lim. Men det har sittet i 2 år uten å røre på seg. Skal lime for sikkerhets skyld neste gang :)

S
Elkludde skrev:
Det er lett å kjøre i kvister og da slår det i stykker skiven, jeg har prøvd
i en fiberskive?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.