Er litt sparsom, men burde ha fungert likevel. Hvis man skrur, er det en risiko for at materialet sprekker, noe som kan få disse konsekvensene. Klammer er bedre for slike montasjer. Skrur man, må man være litt forsiktig. Men i dette tilfellet kan det hende at det finnes en annen årsak. Alt kan jo skje.....Murphys lov.
Skudd gjennom mdf-platen.. Inn i takbjelker..skruene sitter igjen i taket...
Merket at platene var skikkelig porøse
Så jeg skrudde forsiktig...
Jeg gjetter at platene har utvidet seg av sommerens varme, og derfor trykt seg løs fra skruene eller noe i den stilen...hadde god margin til veggene
Men har sett for noen uker siden at skjøtene liksom har trykt seg ned midt på taket, som om platene har blitt lengre...
Skrue spiker eller clips kunne man feste opp taket med om jeg husker riktig...
Det er ferdigmalte mdf-plater med perlespontlook..
Har samme i kjøkken+spisestue så man får vel vente på at de skal falle ned å..:/
Tenker på å skru opp disse igjen, kanskje med klips, og legge inn en ekstra list mellom alle så de havner dobbelt så tett...
Har de der kledde sponplatene i soverommet, praktiske men jeg synes ikke de er så veldig fine...
Men det er klart, de som sitter igjen i taket er jo finere enn de som ligger nedfallne på gulvet...
Jeg har tilbrakt dagen med å skru opp Huntonit Symfoni og synes at det innledende bildet var meget... inspirerende :eek:
Uansett, Huntonit kan skrus med gipsskruer, det står i monteringsanvisningen. Skruavstand 10-15 cm. Men jeg boret først gjennom platene, dels fordi det er så nær kanten og dels fordi det var vanskelig å trykke en gipsskrue gjennom platen. Jeg ser ingen synlig deformasjon. Får vel se til vinteren når det blir tørrere...
Det der med at platene føltes porøse høres litt bekymringsfullt ut. Huntoniten synes jeg nærmest er steinhard.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.