3.413 lest ·
25 svar
3k lest
25 svar
Kløyve en list på langs som en lang kil med bordsag?
Ja høres smartere ut enn å prøve å sage til en kile. Sage ned regelen til den laveste avstanden og støtte opp. Hvorfor tenkte jeg ikke på det😃L lakman skrev:
Ja, akkurat siden det uansett skal skjules 😀 du kunne også bruke justerbare sokkelføtter avhengig av hvor mye eller lite du vil oppChrillthesill skrev:
"sokkelfot justerbar" så dukker det opp en del alternativer
Eller en ramme av lekt som du shimsar
Går fint å bytte sagblad til et finere for formålet, hvilket gjelder uansett maskin.M mrmlz skrev:
Som anbefalt tidligere hadde jeg ikke saget bjelken uten bare sokkelen. Og brukt dykksagen for formålet. For meg gir det sikrere, penere og rettere snitt.
Skulle aldri teipe et emne som jeg sager i på bordsagen. Løsner teipen kan det gå skikkelig ille. Fest emnet ordentlig, tvinger, skruer, mm!derfpa skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 innlegg
Här är en tydlig video på hur man sågar en kilform med en "Taper Jig"!
Det finns en del såna här att köpa från den amerikanska marknaden, men jag har svårt att hitta dem i Sverige. Någon som vet?
Det finns en del såna här att köpa från den amerikanska marknaden, men jag har svårt att hitta dem i Sverige. Någon som vet?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 innlegg
Det finns en uppsjö av dem på U-tuben. Mest från USA så klart, men de fungerar här i Svedala också.
Ett axplock.
https://www.youtube.com/watch?v=KS9gM9pN9Uw
Ett axplock.
Såhär blev det. Inget vidare bra med bordssågen trots att jag inte gjorde en kil. Klöv betydlig mer än jag tänkt. Blev ändå bra när jag pallade upp.Chrillthesill skrev:
Klikk her for å svare