Som tidligere sagt bruk betongskruv
Asfalt er oftest 2-3 lag på 5cm hver
Så skruv som er 100mm eller lenger

• Liker
1
  • Laddar…
P
Tror dere virkelig betongskruv holder i asfalt?

Er det ikke bedre å bruke fransk treskrue som skrus i en plugg som utvider seg i asfalten?

Takk for tips!

• Liker
Slugge
  • Laddar…
P
Jeg skal prøve med plugg får vi se hvor bra det holder! 300kg på betong står det. hmmm

Takk for hjelpen!!

Asfalten er myk så å montere med en plugg som ekspanderer ville jeg si er dårligere enn å skru inn en skrue som skjærer inn i asfalten.

Mikael_L
Molly kanskje?
:rofl:

Tror de fleste alternativer bør fungere, i verste fall må man skru i nye skruer etter noen måneder.

Blir jo en hyggelig fartsdump i byggetiden om ikke annet.

Har du sjekket at kabelens diameter passer i beskyttelsen, har for meg du skulle ha et stort abonnement?

Jeg har festet fartsdempere med lettbetongskrue, fungerer utmerket. Finnes minst 140 mm lange hos nærmeste byggevarehandel.

Hadde løse fartsdumper i gummi der jeg bodde tidligere, de festes med lange riflete spiker som man slo ned i asfalten. Spikeren ble slått ned skrått utover. Løsnet aldri, om høsten dro man dem opp med en brekkstang. Hullene forsvant av seg selv, vi fant aldri de gamle hullene når de skulle på plass igjen på våren.
En grovere skrue kan skrus ned i asfalten direkte.

• Liker
Mikael_L
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Finnes asfaltskruer
Sikkert betongskruer med annet navn

[lenke] racking accessories&utm_content=238136
Vårt veilag fikk med slike skruer da vi kjøpte fartsdempere i gummi.
Fungerte ikke i det hele tatt, betongskruer fungerte heller ikke.
Men det spiller nok stor rolle hvor tykk asfalten er, hos oss virker det bare å være 1 lag på 4-5cm.
Har ikke engasjert meg i noen skrueløsning ennå, så humpen ligger løst.

H
Finnes gupp med dubber under med.
Vi har ca 10 Cm og de skruven drog godt

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.