13.019 lest ·
26 svar
13k lest
26 svar
Kabelbeskyttelse - hvordan feste i asfalt?
Hei!
Vi skal dra kabelbeskyttelse over gaten, der iblant lastebiler kan kjøre.
Den skal sitte der i minst 5 måneder.
Hvordan synes dere vi burde feste kabelbeskyttelsen mot asfalten?
Vanlig bolt med plugg?
Takk for tips!!

Vi skal dra kabelbeskyttelse over gaten, der iblant lastebiler kan kjøre.
Den skal sitte der i minst 5 måneder.
Hvordan synes dere vi burde feste kabelbeskyttelsen mot asfalten?
Vanlig bolt med plugg?
Takk for tips!!

Sist redigert av en moderator:
https://www.clasohlson.com/se/Sexkantsskruv/Pr111123516#undefined
https://www.clasohlson.com/se/Nylonplugg 10 x 50 mm/Pr409214004
De to burde vel funke?
Takk!!!
EDIT: Her er de kjøpt https://www.vidaxl.se/e/8718475592976/vidaxl-kabelskydd-1-kanal-gummi-100-cm når kompisen stoppet akkurat over for å teste, så skled den av gårde så de flyttet seg en del. Virker smartere å feste fast, hvem vet hvilken dåre (kompis) som kjører her.
https://www.clasohlson.com/se/Nylonplugg 10 x 50 mm/Pr409214004
De to burde vel funke?
Takk!!!
EDIT: Her er de kjøpt https://www.vidaxl.se/e/8718475592976/vidaxl-kabelskydd-1-kanal-gummi-100-cm når kompisen stoppet akkurat over for å teste, så skled den av gårde så de flyttet seg en del. Virker smartere å feste fast, hvem vet hvilken dåre (kompis) som kjører her.
https://www.hornbach.se/shop/DREssE...artikel-detaljer.html?varCat=S16906##v5114625E etompau skrev:
Sånn? Men det er ikke rustfritt, men det er kanskje ikke så stor risiko for at de ruster istykker på 7 måneder, hovedsakelig om sommeren.
Fasadeplugger finnes i alle fall i 250mm lengde, det kan kanskje være mulig å finne 300 mm eller kanskje enda lengre.
Jeg tror at du må få festeelementene virkelig virkelig dypt ned i bakken for at det skal ha den minste sjanse til å holde noen lengre tid.
Kanskje bore med litt mindre dimensjon når man har kommet under selve asfalten, eller kanskje trykke i noe som "limer" fast i underlaget før man sender ned plugg/skru/spiker.
Jeg tror at du må få festeelementene virkelig virkelig dypt ned i bakken for at det skal ha den minste sjanse til å holde noen lengre tid.
Kanskje bore med litt mindre dimensjon når man har kommet under selve asfalten, eller kanskje trykke i noe som "limer" fast i underlaget før man sender ned plugg/skru/spiker.
R RoBo skrev:
Det står jo i produktbeskrivelsen at det er kabelbeskyttelse av gummi som skal tåle 25 tonn.S Slugge skrev:
"Rampen er laget av gummi, som er lett, slitesterkt og holdbart. Rampen er lysegul og har varselssymboler på overflaten for å gjøre den mer synlig. Den har et kanalspor for å guide og beskytte kablene dine og kan støtte en maksimal vekt på 25 tonn."
Ja. Men står ikke at det gjelder overkjøring. 25 tonn men med hva ? Finnes vel ingen bil med 25 tonns akseltrykk. Veldig tvilsom til disse. Kan ha feil.P Prodigys skrev:Det står jo i produktbeskrivelsen at det er kabelbeskyttelse av gummi som skal holde for 25 tonn.
"Rampen er laget av gummi, som er lett, slitesterk og holdbar. Rampen er lysegul og har advarselssymboler på overflaten for å gjøre den mer synlig. Den har et kanalspor for å veilede og beskytte kablene dine og kan støtte en maksimal vekt på 25 tonn"
Ja, det står gummi, men ser mer ut som plast, men okei. Glir beskyttelsene lett mot overflaten må de sikkert skrus fast i alle festepunkter, man kan undre hva veiholderen har for synspunkter på dette. Gjenoppretting bør det holde å trykke i litt kald asfalt.P Prodigys skrev:Det står jo i produktbeskrivelsen at det er kabelbeskyttelse av gummi som skal tåle 25 tonn.
"Rampen er laget i gummi, som er lett, slitesterk og holdbar. Rampen er lysegul og har varselsymboler på overflaten for å gjøre den mer synlig. Den har et kanalspor for å guide og beskytte kablene dine og kan støtte en maksimal vekt på 25 tonn"
Sjekk så det ikke ligger noen giver til trafikklys eller lignende før du begynner å bore.
Kom gjerne tilbake med en anmeldelse, har mest arbeidet med slike i myk gummi.

