Jeg rev ut alt opplekt i kjelleren vår. Huset er fra -36 og opplektingen ble gjort på 70-tallet. Det var noen svarte lekter, råttent og litt dårlig lukt på noen steder, men ingen katastrofe.
Tenkte å bygge opp nytt med plåtreglar og noen plater for å skjule el, vann og avløp men muret i stedet med Leca som ble pusset. Føles mye mer solid og passer bedre i en kjeller. Skitnere jobb, men prisen er nok den samme.

• Liker
Tvapac
  • Laddar…
P para skrev:
Jeg rev ut alt opplekt i vår kjeller. Huset er fra -36 og opplektingen ble gjort på 70-tallet. Det var litt svarte lekter, råttent og litt dårlig lukt på noen steder men ingen katastrofe. Tenkte bygge opp nytt med stålstendere og noen plater for å skjule strøm, vann og avløp men muret i stedet med Leca som ble pusset. Føles mye mer solid og passer bedre i en kjeller. Skitnere jobb men prisen er nok den samme.
Enig, det skal være en kjeller og da føles puss riktig. Nå har jeg bestemt meg...tror jeg.

Jeg tar ned stålstendere, isolasjon gips og osb. Så får noen pusse (og legge fliser), og da virker det som om det er rødgrunn, armering og B-mørtel som gjelder.

Lurer på hvor mye mindre isolerende det blir med puss i stedet for slik som det er i dag med gips osb stålstendere og tynn gulfiber? Vil det bli kaldere i kjelleren?

Kom på et til spørsmål. Det finnes jo ingen som helst dampsperre i taket i kjelleren. Kan det være et problem om man har vaskerom og badstue der nede? Ovenfor er det isolasjon, spon og dagligstue med parkett.

T Tvapac skrev:
Kom på en til spørsmål. Det finnes jo ingen som helst dampsperre i taket i kjelleren. Kan det være et problem om man har vaskerom og badstue der nede? Over er det isolasjon, spon og stue med parkett.
Jeg har ingen dampsperre i mitt tak.
Har riktignok et pusset tak deretter lektet og så gips på det.
Har vært i mange år, hadde ingen som helst problemer med mugg eller sporer når jeg rev ned det gamle taket.

• Liker
Tvapac
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.