4.287 lest ·
18 svar
4k lest
18 svar
Identifisere dørkarm
Hadde jeg vært deg så hadde jeg tegnet av profilen i skala 1:1, tatt den med til nærmeste høvleri, og det er en stor sjanse for at de har produsert de profilstålene til en annen eiendomseier som har vært på jakt etter å komplettere sine lister og karmer ved renovering. Mange profiler har en lokal vri eller utseende som du ikke finner i en byggevarehandel.J jahallåja skrev:Jeg takker for tipsene og kompletterer med ytterligere bilder, om det gir noen ekstra ledetråd.
Finnes det noen trelast eller lignende i Göteborgsområdet som man burde besøke på lykke og fromme? Bauhaus hadde en som het "antik" og det andre tipset kunne også fungere. Men man har kanskje flaks og ser noe annet i en spesialbutikk...
Finnes stålet så er det jo bare å kjøre, hvis ikke og det er mye som skal produseres så kan det faktisk være en investering å få laget et stål, for eksempel gjennom et høvleri som du så ber om å få beholde. Pleier å koste mellom 1500-2500 avhengig av de på størrelse og kompleksitet. Da kan du ta det med til stort sett hvilket Snekkeri som helst som har en 4-kutterhøvel og be dem om hjelp.
Lykke til
Den der var jo veldig lik, skal gå og se både på den og på Anna, som heller ikke var langt unna!MathiasS skrev:
Bra tips med Abi, dit blir det en tur.

Gulvlisten trenger jeg ikke å erstatte denne gangen siden det bare skal fjernes en bit for døren. Karnappen kan forhåpentligvis få holde siden den ikke er i tilknytning til noen eksisterende list.
Litt fristet til å dra ut på litt jakt blant høvlerier men denne gangen tar jeg ikke den kostnaden.
Klikk her for å svare