Var nødt til å rive bort lister og fôr før tapeten kom på plass.
Å slipe disse er utenkelig på grunn av tidsforbruk.
Så hvis noen vet hva slags fôr det er og hvor man kan kjøpe ville det vært til stor hjelp.

De er 65mm høye
Se vedlagt bilde for profil

Legger inn finnermøt på den første som kan gi meg navn og hvor jeg kan kjøpe dem.
200kr (swish).
Betaling skjer når jeg har fått fôrene for å sammenligne med de eksisterende.

• Hånd som holder en profilert list av tre, sett fra siden. Listen er hvitmalt med synlig trestruktur i enden. Uklart grønt bakgrunn av hage.
Kapp en bit og gå til en ekte trelasthandel, ikke et varehus da

Ørslösa tre og høvleri i Lidköping lager lister etter original om de nå ikke tilfeldigvis har din som standard. De priser jeg har fått er helt klart humane. Du kan hoppe over swishingen, det holder med en takk om det faller vel ut for deg. Lykke til!

• Liker
Triax
  • Laddar…

Beste svar

Av profil og utseende å dømme er de nok ganske gamle. Finnes sikkert ikke i vanlig handel. Beste løsning pleier å være å gå til et spesialsnekkeri og få nye laget. Størst problem er å få til den store rundingen, som krever store og spesialslipte stål. Karmlister pleier å være litt regionalt forankrede. Du kan også prøve med et høvleri eller sagbruk i området. Hvis det bare er til et begrenset antall dører, kan man lage en midlertidig løsning som innebærer at man tar frem den store rundingen med høvel og sandpapir.

• Liker
Triax
  • Laddar…
kjenner til at det går an å få gjort nøyaktig den profil man vil. var litt uklar i første posten.
dog er prisen for høy da (sett priser på 3-5 tusen for produksjon av verktøy og oppsettstid.).
så for å tydeliggjøre, så skal det være mulig å kjøpe ferdig og finnes på lager.
huset står i dalarna om det hjelper noe.

Hvorfor ikke bruke det du har? Ser jo ganske friske ut og trehvite trenger de jo ikke være direkte for å kunne males? Eller vil du ha finish typ sprøytmalte moderne lister?

S Stefan1972 skrev:
Hvorfor ikke bruke det du har? Ser jo ganske friske ut og trenger ikke være trehvite for å kunne males? Eller vil du ha finish typ sprøytelakkerte moderne lister?
Det finnes ferdig lakkerte og det er hva jeg er ute etter. Har ikke ork/tid og male

Stefan N Stefan N skrev:
Hvor like må de være da? Holder det nesten? Tenker på Lysrampsfoder 2 [lenke]
Søker egentlig identisk. Men verdt å fundere på

Nå vet jeg ikke hvor du bor men i Vasastan i Stockholm finnes en list butikk som freser og maler i eksakt matchende farge...

anders07 anders07 skrev:
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Vasastan i Stockholm finnes en listbutikk som freser og maler i eksakt matchende farge...
navnet på den?

Kan du ikke sjekke de som lakkerer kjøkkenskap?
Det er kanskje ikke så dyrt å levere inn og få slipt samt sprøytemalt.

T Triax skrev:
navnet på den?
http://www.panelochlist.se/

De hjalp meg å fixe til foder til dører i sekelskiftes leiligheten vi bodde i... Det var jo ikke billig dog...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.