Hei,

Jeg skal lage et hull i en innervegg og vil selvfølgelig ha samme listverk -- eller så likt som mulig -- som rundt de andre dørene.

Noen som kjenner igjen dette eller kan foreslå noe så likt som mulig?

Hvitt dørkarmfôr ved tregulv, med enkel profilering. Øvre del av bildet viser noe veggtapet. Målet ca 65*15 mm.

Ca 65*15 mm ser det ut til å være.

Takk!

Det pleier å finnes på de fleste byggevarehus. Kalles ofte "antik foder" noen ganger. Det finnes et par ganske like. Så du burde nok finne det.

A AG A skrev:
Det pleier å finnes på de fleste byggevarehus. Pleier å kalles "antik foder" iblant. Det finnes et par ganske lignende. Så du burde nok finne.
Nja, det der er nok eldre enn det som finnes på byggevarelager nå for tiden tror jeg.
Kan bli vanskelig å få tak i uten å spesialbestille, eller finne gamle foder et sted.

Stod i gangen på Hornbach og følte meg oppgitt men skal dra til Bauhaus for å sjekke. Takk for tipset skal google og se om jeg finner noe. Andre tips på steder i Göteborgsområdet å utforske mottas også gjerne. K-Bygg hadde heller ingenting (off topic: der er det sjelden trengsel..m).

Dan1891 Dan1891 skrev:
Nja, det der er nok eldre enn hva som finnes på byggladorna nå om dagen tror jeg.
Kan bli vanskelig å få tak i uten å spesialbestille, eller finne gamle foder et sted.
Huset er gammelt så det er dette jeg begynner å frykte...

J jahallåja skrev:
Hei,

Jeg skal lage et hull i en innvendig vegg og vil selvfølgelig ha samme listverk -- eller så likt som mulig -- som rundt øvrige dører.

Noen som kjenner igjen dette eller kan foreslå noe så likt som mulig?

[bilde]

Ca 65*15 mm ser det ut til å være.

Takk!
Denne er litt lik i alle fall. http://panelochlist.se/lagerlista.htm

Profiltegning av en foderlist, merket F18, med dimensjoner 21x70 mm, viser ulike skisse med detaljerte linjer og vinkler.

J jahallåja skrev:
Huset er gammelt så det er dette jeg begynner å befrykte...
Ja, før i tiden så fantes det knapt noen "standard", så hver snekker/byggmester freste sin egen profil på foring og lister. Så det kan bli vanskelig å få tak i akkurat samme profil nå.

edit: Skal du ha akkurat samme profil, så må du nok kopiere din nåværende, og be et snekkerverksted å frese nye etter kopien.

Sist redigert:
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nja, det der er nok eldre enn hva som finnes på byggelagrene nå for tiden tror jeg.
Naturligvis er det så. Dog er det noen nyproduserte som minner ganske mye om de som TS har. Disse nye er jo laget for å etterligne gamle.

Jeg takker for tipsene og kompletterer med ytterligere bilder, om det gir noen ekstra ledetråd.

Finnes det noen trelasthandel eller lignende i Göteborgsregionen som man burde besøke på vinst og tap? Bauhaus hadde en som het "antik" og det andre tipset kunne også fungere. Men man kanskje har flaks og ser noe annet i en spesialbutikk...

• Hvit panelvegg med dekorativ listverk nær et hjørne, muligens inspirasjon for interiør eller renoveringsprosjekt.
  • Hvit, nyansert listverk detalj på dørkarme sett i perspektiv. mulig inspirasjon for restaurering eller byggprosjekt.
ABI-trä i Frölunda har et stort sortiment når det gjelder foder og lister.

• Liker
jahallåja
  • Laddar…
Jeg blir helt skjeggete av å se på listene dine så jeg kan ikke bestemme meg for om det er riktig, men gulvsokkelen er fra Moelven. De ser ut til å kalle den "Klara" nå. Finnes "overalt". Listverket rundt døra er ikke like vanlig, men jeg lurer på om det ikke er Moelven Anna?

Jeg har samme gulvlist som du men en annen rundt vinduene, som er mer lik gulvlisten bare smalere.

https://www.moelven.com/se/se/tra-inomhus/lister/

• Liker
jahallåja
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jeg blir helt skjeglete av å se på dine foder så jeg kan ikke bestemme meg for om det er riktig, men gulvsokkelen er fra Moelven. De ser ut til å kalle den for "Klara" nå. Finnes "overalt". Foderen rundt døren er ikke like vanlig, men jeg lurer på om det ikke er Moelven Anna?

Jeg har samme gulvlist som deg men en annen rundt vinduene, som er mer lik gulvlisten bare smalere.

[lenke]
Jeg synes ikke i det hele tatt TS profiler ser ut som Moelven Klara eller Anna. Proposjonene på det freste er ikke de samme.
Men, på den andre siden, det kanskje duger likevel?

Sist redigert:
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jeg synes ikke TS profiler ser ut som Moelven Klara eller Anna i det hele tatt. Proposjonene på det freste er ikke de samme. Men, på den andre siden, kanskje det duger likevel?
Gulvlisten er det ingen tvil om, dørlisten er jeg bare 22% sikker på.....

MathiasS MathiasS skrev:
Gulvlistene er det ingen tvil om, dørlistene er jeg bare 22% sikker på.....
OK, sier du det så :) ( men jeg er litt tvilende likevel )
Edit: Nå har jeg sjekket igjen! Og jeg kan ikke se at gulvlisten (sokkelen) som TS har er den samme som Moelvens?
Visst, det minner om det, men det er ikke den samme profilen?

Sist redigert:
Dan1891 Dan1891 skrev:
OK, sier du det så :) ( men jeg er litt tvilende likevel )
Edit: Nå har jeg sjekket igjen! Og jeg kan ikke se at golvlisten (sokkelen) som TS har er den samme som Moelvens?
Visst, det ligner på det, men det er ikke samme profil?
Hvit klassisk gulvlist mot trefarget gulv. Hvit profilert listverk i tre, med synlig tverrsnitt som viser detaljert form og struktur.

• Liker
jahallåja
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.