Tomture61
useless useless skrev:
Så har man jo bygget siden man begynte med plast på 60-70-tallet. Så lenge skruen sitter fast er det helt tett. Tar man bort skruen skjer ingenting siden hullet på 4 kvadratmillimeter ikke har noen som helst påvirkning med mindre du av en eller annen merkelig grunn skulle ha et veldig kraftig overtrykk i huset.
Har ikke FTX i huset, har en FLVP. Dvs jeg kan ikke balansere graden av undertrykk i huset.
Da huset var nytt måtte man trykke ordentlig på ytterdøren for å åpne.
Etter som tiden har gått har elinstallasjon og tetningslister for vinduer/dører eldes.

Mitt løsvirke-bygde garasje er mye bedre konstruert enn mitt bolighus.
Installasjonslag for el, OSB + gips, rupanel på taket, bedre isolert/konstruert i hjørnene på yttervegger.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Har ikke FTX i huset, har en FLVP. Dvs jeg kan ikke balansere graden av undertrykk i huset.
Da huset var nytt måtte man trykke ordentlig på ytterdøren for å åpne.
Etter hvert har elinstallasjon og tetningslister for vinduer/dører eldes.
Med andre ord helt risikofritt å dra noen skruer i veggen.

Tomture61
useless useless skrev:
Med andre ord helt risikofritt å dra noen skruer i veggen.
En grabb gjetning, kanskje.

Nytt_användarnamn_2024_12 Nytt_användarnamn_2024_12 skrev:
En vanlig innerdörr stoppar inga brandgaser den som tror det kan helt enkelt ingett om byggnation eller bränder..
Tog en titt på dörren in till köket.. det står A30 på den (skall stå emot brand i 30 minuter.)
Har även brandspjäll i köksfläkten som stänger den vid 85-90 grader med en smältsäkring.
Tror nog de flesta innerdörrar klarar A15 och många A30. A60 så krävs det lite kraftigare grejor..

• Liker
&herr frej
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.