22.003 lest ·
25 svar
22k lest
25 svar
Hvilken skrue er dette
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 innlegg
Har montert mange ben på senger gjennom årene, og det enkleste er jo å ta vanlige skruer med sekskantet hode og stor skive bare. Lengden må man tilpasse så den ikke går gjennom stoffet bare. Det er jo primært derfor de har pinneskruer oftest.
Og som allerede nevnt er det mange ganger 5/16 UNC på madrasser. Hvorfor vet jeg ikke.
Og som allerede nevnt er det mange ganger 5/16 UNC på madrasser. Hvorfor vet jeg ikke.
Har nå løst dette spørsmålet!
IKEAs kundeservice var hjelpsomme men kunne ikke finne det i databasen til tross for mange søk. Trolig for lenge siden de var i sortimentet.
Man trenger tommeskrue med dimensjon 5/8 tomme, akkurat som forrige kommentator skrev. Disse skal ha lengden 1 1/2 tomme (ca 38 mm) og være av den grove typen tommeskruer, "coarse" eller UNC.
Kompletter med planbrikke 5/16 tomme så fungerer det fint, har selv nettopp sjekket på vår Sultan Skymning uten problemer. Hadde en gammel skrue å sammenligne med, ingen forskjell.
Jeg kjøpte disse via veldig kompetent og hyggelig kundeservice på Centry.se (Kjenner ingen i firmaet).
IKEAs kundeservice var hjelpsomme men kunne ikke finne det i databasen til tross for mange søk. Trolig for lenge siden de var i sortimentet.
Man trenger tommeskrue med dimensjon 5/8 tomme, akkurat som forrige kommentator skrev. Disse skal ha lengden 1 1/2 tomme (ca 38 mm) og være av den grove typen tommeskruer, "coarse" eller UNC.
Kompletter med planbrikke 5/16 tomme så fungerer det fint, har selv nettopp sjekket på vår Sultan Skymning uten problemer. Hadde en gammel skrue å sammenligne med, ingen forskjell.
Jeg kjøpte disse via veldig kompetent og hyggelig kundeservice på Centry.se (Kjenner ingen i firmaet).
Fantastisk! For et detektivarbeid! 🥳😜S Suburbia skrev:Har nå løst dette spørsmålet!
IKEAs kundeservice var hjelpsomme, men kunne ikke finne i databasen til tross for mange søk. Trolig for lenge siden de var i sortimentet.
Man trenger tommelskruer med dimensjon 5/8 tommer, akkurat som tidligere kommentator skrev.
Disse skal ha lengden 1 1/2 tommer (ca 38 mm) og være av den grove typen tommelskruer, ”coarse” eller UNC.
Kompletter med skive 5/16 tommer så fungerer det finfint, har selv nylig sjekket på vår Sultan Skymning uten problemer. Hadde en gammel skrue å sammenligne med, ingen forskjell.
Jeg kjøpte disse gjennom en veldig kompetent og hyggelig kundeservice hos Centry.se (Kjenner ingen i selskapet).
Klikk her for å svare