Jeg mangler skruer til en sultan springfjærbunn fra Ikea. Det er altså til bena som skal skrus fast. Ikea hadde ikke disse som reservedeler lenger, men kunne bare gi meg målene 0,70x40. Jeg har funnet et bilde på internett som jeg legger ved. Det er også skivene man ser som mangler. Har noen en idé om hva det er jeg skal ha og hvor man lettest finner det?
Bildet viser helt upassende bolter til formålet (for liten anleggsflate), så enten passende vognbolt eller store skiver til vanlig skrue. Vognbolt fungerer dog bare med løs mutter på den andre siden.
Gjør det? Har vel funnets sengerammer både med og uten gjenge? Jeg har iallfall hatt IKEA (og andre) sengerammer med bare boret hull. Dog hadde den siste Hilding Anders jeg kastet ut forrige uke gjenget.
Bildet viser bolter med metallgjenge. De skal definitivt ikke skrus inn i bare treet. Det skal være en mutter et eller annet sted. Ofte er det en innslagsmutter som den skal i.
For å komplisere det hele er det ofte av en eller annen grunn tomme-gjenge for disse. Så da fungerer det ikke med M-gjenge. Jeg synes at gjengene på bildet ser ut til å være for grove til å være M-gjenge.
Takk for alle svar. Her er bilder av selve hullet i sengen. Det er jo en gjenge lenger nede i hullet, men man kommer ikke til på andre siden, så den må jo settes i den gjengen som finnes.
Takk for alle svar. Her er bilder av selve hullet i sengen. Det er jo en gjenge lenger ned i hullet, men man kommer ikke til på andre siden så den må settes i den gjenge som finnes.
[bilde] [bilde]
ser ut som m8...
Den ene er en m8a den andre en m10..
m8 13mm..
1/2" 12.7mm UNC 13 gjenger per tomme.
unf 20 gjenger per tomme.
Jeg mangler skruer til en sultan rammemadrass fra Ikea. Det er altså til beina som skal skrus fast. Ikea hadde ikke disse som reservedeler lenger, men kunne bare gi meg målene 0,70x40. Jeg har funnet et bilde på internett som jeg legger ved. Det er også skivene man ser som mangler. Har noen en idé om hva det er jeg skal ha og hvor man lettest finner det?