40.875 lest ·
90 svar
41k lest
90 svar
Huset er fullt av asbest, hvordan gå frem?
- Status
- Stengt for ytterligere svar.
Gjør en analyse først...kom tilbake når du har svaret så vil du trolig få bedre svar....gjette, tro og anta kan vi gjøre til døde dager uten noen forskjell....
Ja, har du tenkt å spise det, så er det ganske sannsynlig ikke det minste farlig:raddforasbest skrev:
http://www.svensktvatten.se/Vattentjanster/Dricksvatten/Takt-till-kran/Kemiska-amnen/Asbest/Asbest som innåndes har lenge vært dokumentert å være helsefarlig (endringer i lungene). Om det er forbundet med helserisiko å spise eller drikke (endringer i mage-tarmkanalen) noe som inneholder spor av asbest, er studert i en rekke undersøkelser, men hittil finnes det ingen beviser som tyder på at asbest i drikkevann påvirker menneskers helse.
Verdens helseorganisasjon, WHO mener ikke at det finnes bevis for at asbest i drikkevann, verken i dyrestudier eller i epidemiologiske studier, påvirker menneskers helse (WHO, 2003). Derfor har ikke WHO noen helserelatert grenseverdi for asbest i sitt dokument Guidelines for Drinking-water Quality (GDWQ 2004).
Medlem
· västragötaland
· 1 558 innlegg
Om alt du sier her er sant så er det bedre at du søker profesjonell hjelp! Ingen her i forumet kommer til å kunne hjelpe deg og du vil få mange spøk/ironiske svar.raddforasbest skrev:
HVEM har skremt deg opp så mye for asbest???
I mange år fantes det asbest i alle mulige ting. Bremsebelegg, som allerede nevnt. Byggematerialer og branntepper. Jeg jobbet i et selskap på 1970-tallet hvor vi hadde asbestbånd for å isolere rundt slangene på varmlimpistolene i maskinene som limte emballasje til næringsmiddelindustrien. Hver fredag rengjorde vi maskinene med trykkluftpistol for å bli kvitt papirstøvet, og selvfølgelig virvlet det rundt en rekke asbestpartikler i luften. Disse ble fjernet da det ble forbudt å bruke i 1977, men INGEN som jobbet der har blitt skadet av asbest!
Med det sagt, er det ikke noe jeg anbefaler deg å utsette deg for, men du forstår kanskje at jeg og mange andre synes du overdriver dine risikoer for å ha blitt skadet av asbest, bare fordi dine foreldre har fjernet fliser og naboen har byttet takstein.
I mange år fantes det asbest i alle mulige ting. Bremsebelegg, som allerede nevnt. Byggematerialer og branntepper. Jeg jobbet i et selskap på 1970-tallet hvor vi hadde asbestbånd for å isolere rundt slangene på varmlimpistolene i maskinene som limte emballasje til næringsmiddelindustrien. Hver fredag rengjorde vi maskinene med trykkluftpistol for å bli kvitt papirstøvet, og selvfølgelig virvlet det rundt en rekke asbestpartikler i luften. Disse ble fjernet da det ble forbudt å bruke i 1977, men INGEN som jobbet der har blitt skadet av asbest!
Med det sagt, er det ikke noe jeg anbefaler deg å utsette deg for, men du forstår kanskje at jeg og mange andre synes du overdriver dine risikoer for å ha blitt skadet av asbest, bare fordi dine foreldre har fjernet fliser og naboen har byttet takstein.