Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
Var kan man hyra en asbestrenare. Snälla ge svar på det. För jag har googlat och hittar absolut ingenting

Tvätta kläderna och sov sedan utomhus under stjärnorna om du verkligen tycker att det är ett problem.

Gör en analys först...återkom när du har svaret så kommer du troligen få bättre svar....gissa, tro och anta kan vi göra till dödagar utan någon skillnad....

• Gilla
raddforasbest
  • Laddar…
R
Men seriöst...... kan ni inte tänka teoretiskt för fem öre

raddforasbest skrev:
Men seriöst...... kan ni inte tänka teoretiskt för fem öre
Du får nog utveckla mer vad du vill ha ut av detta "statement"? :wow:

raddforasbest skrev:
Okej... vad ska jag säga då ? Asbest är ofarliiigt och bör ätas ofta
Ja har du tänkt äta det så är det ganska sannolikt inte ett dugg farligt:

Asbest som inandas har sedan länge dokumenterats vara hälsofarligt (förändringar i lungorna). Om det är förknippat med hälsofara att äta eller dricka (förändringar i mag-tarmkanalen) något som innehåller spår av asbest är studerat i ett antal undersökningar, men hittills finns inga bevis som tyder på att asbest i dricksvatten påverkar människors hälsa.

Världshälsoorganisationen, WHO anser inte att det finns bevis för att asbest i dricksvatten, varken i djurstudier eller i epidemiologiska studier, påverkar människors hälsa (WHO, 2003). Därför har inte WHO något hälsorelaterat riktvärde för asbest i sitt dokument Guidelines for Drinking-water Quality (GDWQ 2004).
http://www.svensktvatten.se/Vattentjanster/Dricksvatten/Takt-till-kran/Kemiska-amnen/Asbest/

• Gilla
roland53
  • Laddar…
R
Skulle vara ? Efter . Men okej om det finns asbest i huset, vad ska jag då göra

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Lämna mamma och pappas hus och flytta till en nybyggd lägenhet kanske ? :thumbup:

Sluta noja dig. Finns farligare och värre saker du utsätter dig för varje dag.

R
Vad gör jag fram till den 1 september då

raddforasbest skrev:
Vad gör jag fram till den 1 september då
Ingenting...

R
Alltså det finns den stugan, men det piissade regn igår när jag skulle inreda den, jag klarade inte alltihop och tog mig till psykakuten

raddforasbest skrev:
Alltså det finns den stugan, men det piissade regn igår när jag skulle inreda den, jag klarade inte alltihop och tog mig till psykakuten
Om allt du säger här är sant så är det bättre att du söker professionell hjälp! Ingen här i forumet kommer kunna hjälpa dej och du lär få mångs skämt/ironisk svar.

VEM har skrämt upp dig så för asbest???

Under många år förekom det asbest i alla möjliga saker. Bromsbelägg, som redan skrivits. Byggmaterial och brandfiltar. Jag jobbade på ett företag på 1970-talet där vi hade asbestlindor, för att isolera runt slangarna på värmelimpistolerna i maskinerna som limmade förpackningar till livsmedelsindustrin. Varje fredag rengjorde vi maskinerna med tryckluftpistol för att bli av med pappersdammet och givetvis virvlade det runt en massa asbestpartiklar i luften. Dessa togs bort när det blev förbjudet att använda 1977, men INGEN som arbetade där har blivit skadad av asbest!

Med det sagt, så är det inte något jag rekommenderar dig att utsätta dig för, men du kanske förstår att jag och många andra tycker att du överdriver dina risker att ha blivit skadad av asbest, enbart för att dina föräldrar tagit bort kakelplattor och grannen bytt takpannor.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.