Status
Stengt for ytterligere svar.
R
Er det støvfeller man kaller dritten i deres asbestdominerte verden. Har søkt hele jævla dagen etter luftrensere som tar asbest, beste jeg fant var disse Pullman maskinene som det virket å være to utleiere av... en i Luleå og en i Stockholm. får lete nå gjennom ordet støvfeller

Støvete luftrenser eller avfukter merket "E 700" med kabler, plassert på plastdekke i et lager med ulike materialer rundt.

raddforasbest skrev:
Bor hos en vel så kunnskapsrik kompis, som kjenner til asbestens alle lumske egenskaper. Trist nok vil jeg ikke belaste ham og han vil nok ikke ha meg her i over 1 måned...
Om det er din kompis som har skremt deg sånn vanvittig, så er denne personen IKKE din venn.

Det er en sadist som underblåser og nyter å se ditt lidelse.

Flytt hjem til Mamma og Pappa i stedet.

I din forrige tråd –”Er dette et asbesttak?”-så fikk du følgende råd;
”Raddforasbest, du har fått så bra svar fra oss, til tross for din tidvis harde holdning. Nå har vi kommet til det punktet der vi ikke kommer lenger. Tror du trenger å ta dit en ekspert på plasts som tester og sjekker. Vi kan ikke hjelpe mer enn hva vi har gjort, antall svar er at det ikke er asbest du har. Er du ikke fornøyd med disse svarene, gå videre til en som kan besiktige det.

Mvh

Stefan, Moderator”

Jeg tror det gjelder også for denne tråden.

Med dine egne ord;
”Jeg er sykt paranoid av meg da jeg har hypokondri.”
”Dere trenger ikke fortelle meg at jeg er paranoid, det vet jeg”
”bortreist.. jeg sprang ut av huset så fort jeg så hva som foregikk, lukket mitt åpne vindu og sprang ut gjennom hekken..”
”Dere vet ikke hvordan det er å leve med hypokondri. Jeg går og tenker på dette hele tiden.”
”Angsten ble for stor. jeg var nødt til å forlate asbestkilden for noen timer for såkalt damagecontrol.”

I denne tråden –”Huset er fullt av asbest, hvordan gå frem?”-
Har du fortsatt i samme stil;
”Angsten her!

”I går fikk jeg en skikkelig jævla panikkangst, da jeg merket at det ble revet i kjøkkenet, huset er fra 68, rekkehusmodell. Altså flere hus som er nøyaktig like.”
”Har aldri hatt en slik direkte panikkangst som jeg fikk da jeg gikk ut i kjøkkenet og så dette.
Jeg kastet meg straks ut og sov i natt hos en kompis. NÅ er det slik at jeg får tilgang til en leilighet den 1. september, som dere ser så er det ganske langt til da.

Planen nå er å flytte ut til en hytte 9kvm som ligger cirka 10 meter fra asbestboligen.

Takk for deres svar (en benzad asbestneurotiker.)”
”I går var jeg på psykiatrisk legevakt og fikk morsomme piller. Det er der min angst ligger.”
”Har for øvrig på meg klær fra huset, men jeg tenker som så at det kan vel ikke være en partikkel og så dør man? Er ikke et troll men er en veldig angstfull redd person, så alt jeg skriver er sant og sånn jeg tenker.”
”Men seriøst...... kan dere ikke tenke teoretisk for fem øre”
”Du er en psykopat... her sitter jeg hos en kompis og må eventuelt i en hytte i over en måned.”
”Altså det finnes den hytta, men det pissregnet i går da jeg skulle innrede den, jeg klarte ikke alt sammen og tok meg til psykiatrisk legevakt”

Dine innlegg tyder dessverre på at du har havnet i feil forum. Vi kan nok ikke hjelpe deg.
Jeg tror at du finner bedre hjelp her:

http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/panikangest
http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/hypokondri
eller diskutere her:
http://www.doktorsguiden.se/forum/sjukdomar?page=1 :cool:

raddforasbest skrev:
Nå tenker jeg mest på min egen helse. De har den fordelen at de kanskje ikke engang lever om 20-30 år når effektene av asbesten kommer. selv om jeg ikke mener det så.

Men jeg nå. Hvor skal lille jeg ta veien i en slik asbestfylt verden. En campingvogn har jeg ikke tenkt på.
Det ironiske er at din angst for asbest forkorter ditt liv betydelig mer enn hva faktisk asbest hadde gjort...

TS, det viktigste rådet til deg er, som sagt, å behandle din sykelige frykt for asbest. Det er en sykdom du har problemer med - ikke asbest.

En del i behandlingsprosessen er å forstå og akseptere at asbest ikke er en fare for deg. Et tips der kan være å ringe Arbeidstilsynet og be om deres vurdering om hvor farlig asbest er for deg. De er tross alt den myndigheten i Norge som bør ha best kontroll på farene med asbest og bør kunne gi et kvalifisert svar.

Mikael_L
raddforasbest skrev:
Har bestilt [lenke]
Det skal være et fucking asbestfilter....

Om jeg setter inn den i huset så forsvinner asbesten fucking right??
Den har hepa13-filter. Så den funker perfekt for det, ja.

Og billigere enn å kjøpe en leilighet, så det blir nok en bra løsning.

edit:
En sånn skulle man jo kjøpe selv, og kjøre i garasjen så det går an å sprøytelakkere der. ;)

Nei, bare den asbest som sannsynligvis likevel ikke finnes i luften.

Mikael_L
JBA69 skrev:
Nei, bare den asbesten som antageligvis uansett ikke finnes i luften.
Nå skal vi ikke være sånn, synes jeg.

TS har funnet en rimelig løsning for å kurere bekymringen sin, som dessuten er innenfor mulighetenes grenser. Det kan vel være bra så?

• Liker
mycke_nu
  • Laddar…
R
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

Kommer slikke den på baksiden, den er så fin så fin. (benzad). Setter jeg den inn i huset så slipper også foreldrene mine asbest, så har jeg den gående på rommet mitt i mens jeg trenger å bo der.

kan for øvrig sterkt anbefale Verktygproffsen. Rask levering og bra support!

Sist redigert:
Mikael_L skrev:
Nu skal vi ikke være slik, synes jeg.

TS har funnet en rimelig løsning for å kurere sin uro, som dessuten er innenfor mulighetenes grense. Det kan vel være bra så?
Hva synes du han skal leie for greie i morgen når han begynner å bli urolig igjen da? For det kommer han til å gjøre! Nei, fikse det ekte problemet i stedet (det som sitter i hodet) ellers slutter det i en oksygenfylt plastboble, og det synes ikke JEG er rimelig!

R
Har alltid uro, min uro over asbest er dog enorm og har aldri hatt slik uro, så jeg tror faktisk dette er en langsiktig lindring. At det er en kortsiktig lindring føler jeg allerede. Det er som om selve maskinen har sugd i seg angsten min som en invertert dementor (Harry Potter)

Sist redigert:
  • Liker
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Mikael_L
JBA69 skrev:
Hva synes du han skal leie for greie i morgen når han begynner å bekymre seg igjen da? For det kommer han til å gjøre! Nei, fiks det virkelige problemet i stedet (det som sitter i hodet) ellers ender det i en oksygenrik plastboble, og det synes ikke JEG er rimelig!
Ja og ???

Du har allerede gitt ditt råd, mye mer kan du ikke gjøre. Ingen ber om mer enn det heller. Ja ikke engang det, det er helt frivillig for både meg og deg å gi synspunkter og råd, og for TS å ta imot eller ikke.

Altså. Det finnes vel noen ting dette kan være: TS er en troll, da har vi gått rett i fellen. :) I alle fall vi som skriver. Men det er jo som sagt frivillig og det kan jo være klokt å avstå her hvis man hater å bli lurt av internettroll.

TS har en virkelig psykisk fobi. Da er det helt korrekte rådet å si ifra om å søke hjelp for dette. Det har du og noen andre allerede tatt opp, så det rådet har vel kommet frem tilstrekkelig tydelig. Er det en ekte fobi så går den naturligvis ikke å angripe med rasjonelle argumenter eller fornuft. En fullblods edderkoppfobiker påvirkes null og intet av uttalelser om at man har gått gjennom boligen ordentlig etter edderkopper, at det ikke finnes noen farlige edderkopper i Sverige, at edderkoppene faktisk er mer redde selv osv osv. Og å raljere hjelper jo ikke heller. Og der er jeg litt angrende at jeg selv har raljert en del, men jeg har ikke helt bestemt meg for om det er en troll eller en med fobi jeg leser innleggene av.

Men uansett, det problemet en person opplever som sitt største problem er det personens største problem. Det spiller liksom ingen rolle om det er lite eller irrasjonelt. Det spiller liksom ingen rolle at mennesker i Syria dør og tortureres. Så kan noen finne en irrasjonell løsning på sitt problem så må det jo være helt greit.

Så bør jo TS virkelig søke hjelp for sine problemer hvis alt dette er på alvor. Det er jeg enig i. Men det står jo ikke i strid med å lindre sine symptomer med annet i mellomtiden.

Sist redigert:
R
Jeg har gjentagende oppfølgingsmøter med psykiateren min. Nå skal jeg ta opp dette ordentlig neste gang. At jeg har vært på psykiatrisk akuttavdeling bør vel få ham til å innse hvordan det påvirker meg. Inntil da kommer jeg til å rense all luft for asbest, noe som gir meg ro til å bo der.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.