Status
Stengt for ytterligere svar.
R
Bra tips om telt, den hytta er trekkfull og skitten. En PC og madrass går inn ie tttält

R
Asbestluftrenser

Ettersom det ikke finnes noen måte å garantere at man får fjernet hver eneste lille asbestfiber fra et hus, så er det jo det eneste rette å finne en annen bolig. Hvis man har asbestnoia virker jo det som det eneste rimelige.

Noen luftrenser som løser alle problemer finnes ikke. Skal man sanere for asbest må man våttørke og lufte og støvsuge med passende filter i støvsugeren. Flere ganger. Omstendelig.

Bedre å pakke kofferten. Faktisk.

• Liker
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
R
Spørsmålet er hvor jeg finner bolig til den 1. sept hvor jeg ikke allerede har lett

Mikael_L
raddforasbest skrev:
Frågan er hvor jeg finner bolig til 1. sept hvor jeg ikke allerede har lett
Kommunale boligformidlingen, valgfri meglerfirma, osv.

Du, det er ikke vårt problem, det er ditt.

En campingvogn kanskje er lettere å få tak i....

Lutte skrev:
...be om kontrollert nedbrenning av brannvesenet alt som blir igjen kjøres til deponi eller kjøres til inngjutning som man gjør med farlige saker så skraper dere av 20cm av hele gården så fyller du 40cm og bygger nytt
Det er vel litt drastisk, guttens (eller jentas) foreldre bor jo der også.
De trives kanskje i huset de holder på å renovere.

MathiasS skrev:
En campingvogn kanskje er lettere å få tak i....
Bare om den har nyere bremseklosser!

R
Jeg elsker mine foreldre mer enn jeg elsker asbestsanering. De bor fortsatt i den asbestokkuperte boligen, dette er dog deres valg og ingenting jeg kan hindre dem fra å gjøre. Nå tenker jeg mest på min egen helse. De har den fordelen at de kanskje ikke engang lever om 20-30 år når effektene av asbesten kommer, selv om jeg ikke mener det slik.

Men jeg nå. Hvor skal lille jeg ta veien i en slik asbestfylt verden. En campingvogn har jeg ikke tenkt på.

Fra hvor skriver du innlegget, ute i hagen?

R
Bor hos en vel så kunnskapsrik kompis, som kjenner til asbestens alle lumske egenskaper. Trist nok vil jeg ikke belaste ham, og han vil nok ikke ha meg her i over 1 måned...

Ved asbestsanering bruker man vanlige støvfeller. Finnes hos de fleste utleiefirmaer, men vær nøye med å spesifisere at den skal brukes for asbest da disse ikke får brukes til annet etterpå. Men de er ikke særlig stille, så det er ikke noe jeg ville hatt i samme rom som jeg sover i.

Mitt tips til deg er imidlertid først og fremst å sende inn en bit lim/fugemasse for asbestanalyse. Det kan gjøres i løpet av dagen for 1500:- eller så, eller rundt 500:- hvis du kan vente noen dager.

R
Fant en campingvogn for 500kr, den kan man kanskje bo i? Saken med den hytta er at alle vinduer og dører er slått ut. En campingvogn kan man jo liksom lukke seg inn i, det samme gjelder for telt, men jeg vet ikke med datamaskin i telt.

R
De har revet bort det allerede, alt som er igjen er asbesten og den utenlandske mannen

raddforasbest skrev:
Hittet en campingvogn for 500kr, den kanskje man kan bo i?...
Nja, en campingvogn for 500 kr skulle jeg ikke ville sove i.

Har du hørt om fukt og mugg? Hvorfor tror du den er så billig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.