KnockOnWood skrev:
PS
Ekofiber, hästkjøtt, Saab
Burde finnes noen tonn Findus lasagne du kan kjøpe billig da....:)

Jeg vet ikke hva teglveggen står på. Men det er et alternativ som ville funke. Men jeg kan fortsatt ikke heve bjelken til riktig nivå p.g.a. veggen som er bygd oppå den. Eller rettere sagt, rommet som er bygd oppå den. Må nok få hit noen som ser på dette. Trenger litt tips. :confused:

Om det ikke finnes noen noteringer om dette i tilstandsrapporten så synes jeg det høres ut som en skjult feil. Det er jo en ren byggefeil. Jeg ville tatt med en bygningsingeniør som kan gjøre en vurdering av hvor stor feilen er og hva det ville koste å utbedre den. Det er selvfølgelig ikke noe selgeren trenger å få vite om. Deretter synes jeg det er på sin plass å kreve selgeren for hele summen for utbedring. Ved skjult feil skal erstatningen normalt være differansen mellom husets pris og verdien huset ville hatt uten feilen, men min ukvalifiserte gjetning er at en skade på den bærende konstruksjonen uten tvil må repareres og at prisforskjellen dermed minst burde tilsvare kostnaden for utbedring.

En annen viktig ting å sjekke er hvilke følgeskader som har oppstått og hva det koster å utbedre dem.

Jeg ville nok ha vurdert å kreve minst den totale kostnaden for utbedring samt en erstatning for at følgeskader kan ha oppstått. I hvert fall som første bud i forhandlingen med selgeren.

Er det ikke slik også at man skal kontakte selgeren relativt tidlig i prosessen om man mistenker en skjult feil.
Dette føles jo som at det er et prakteksempel på hva loven rundt skjulte feil faktisk er tenkt for.

Skulle også sett over andre bygninger som den forrige eieren har gjort i huset. Virker ikke å være den skarpeste kniven i skuffen, ærlig talt.

Okei. En bygningsingeniør altså...

Det er jo også en bekymring når man begynner å tenke på resten av huset. Jeg har en skyvedørsgarderobe i andre etasje i motsatt del av huset som ikke går an å lukke. Skyver man opp dørene mot ytterveggen så ruller de raskt tilbake inn i rommet igjen. Så der har vi neste gulv som heller kraftig. :P

Hubbe2 skrev:
Er det ikke så også at man skal kontakte selgeren relativt tidlig i prosessen om man mistenker en skjult feil.
Dette føler jeg jo som at det er et prakteksempel på hva loven rundt skjult feil faktisk er tenkt for.
Det stemmer! Feilen skal reklameres innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.

O
Ta inn en bygningsingeniør... som kan gi tips på hva som trengs å gjøres.

Gjør også en kostnadsberegning... For det er ikke helt sikkert at det går som skjult feil, selv om det spontant høres slik ut. Men om det er slik at det finnes tegn på at det ikke sto bra til, så er det vanskelig. Du kan alltid prøve å kreve selgeren, på penger og håpe at han betaler uten noen større problemer. For gjør han ikke det og du må dra det til retten, da kan det bli dyrt, og ta tid. Det er kanskje ikke verdt kostnaden å dra det til retten.

Okei. En bygningsingeniør altså...

Det er jo også en bekymring når man begynner å tenke på resten av huset. Jeg har et skyvedørsgarderobeskap i andre etasje i motsatt del av huset som ikke går an å lukke. Skyver man opp dørene mot ytterveggen så ruller de raskt tilbake inn i rommet igjen. Så der har vi neste gulv som heller kraftig. tongue.gif

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.