Heij83
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Slik oppfører døren seg. Den gir litt etter også. Må man justere gulvet, eller holder det med å fikse døren tro?[video]
Sitter karmen rett?

Tersklene burde vel bare være å skru av.
Dit med en tynn eikeskive som figursages og så lime den på.

• Liker
MariaBK og 3 andre
  • Laddar…
slik er døren, det må anses rett eller skal vattenpasset være midt i blinken? En hvit dør er plassert i en dørkarm med et vater liggende oppå for å sjekke om døren er rett montert. Vater ligger på en dør for å kontrollere om den er i vater; vannsøkeren viser at boblen er nær sentrering.

• Wow
  • Haha
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
sånn er døra, det må anses rett eller skal vateret være midt i blinken?[bilde] [bilde]
Sikkert gulvet som heller litt. Ikke uvanlig.
Sag eller høvle litt på undersiden av døra så er det ordnet.

• Liker
Dortmunder DAB og 1 annen
  • Laddar…
Supert, skal be noen gjøre det som har bra handlag med sagen :) Da tenker jeg at gulvet ikke trenger å utbedres? Dog så svikter det litt.
Takk for alle veldig hjelpsomme svar!

C Cerb skrev:
Sikkert gulvet som heller litt. Ikke uvanlig. Sag eller høvle litt på undersiden av døren så er det løst da.
men døren henger jo feil….

• Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
hva? hvordan feil? OMG skulle ønske jeg kunne slikt.
boblen på vaterpasset skal absolutt være i midten. Så lenge vaterpasset er korrekt

• Liker
Roger Fundin og 6 andre
  • Laddar…
Heij83
sånn er døren, det må anses rett eller skal vateret være midt i blinken?[bilde] [bilde]
Hvordan ser det ut om du måler med vateret inni karmen på høykant?

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Her er en illustrasjon som perfekt beskriver "hvordan man skrur" som det er for meg. Jeg er lost innen dette området:) T-skjorte med tegning av en ugle og humoristisk instruksjon "How to draw an Owl" med to sirkler som steg 1, og en ferdig tegnet ugle som steg 2.

• Haha
  • Liker
Roger Fundin og 16 andre
  • Laddar…
vad menas med det? högkant?
Vertikal måling av karmen. Ikke døren.

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
M
Det er et firma og hen skulle være utdannet innen snekring men jeg velger å ikke navngi for å unngå trøbbel..
Nå tror jeg nok det ville være for alles beste å navngi firmaet, samt skrive anmeldelser på f.eks. Google. Om ingen sier noe vil de jo bare fortsette og ødelegge for flere...

• Liker
  • Elsker
Roger Fundin og 4 andre
  • Laddar…
et tips sjekk om det finnes en nabo i huset som kan tenkes å hjelpe deg det må gjøres om

jeg hadde jo ikke ønsket å ha den håndverkeren tilbake

• Liker
Fairlane og 4 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.