lärjungen
A andersmc skrev:
Det er uansett firmaets feil. De er ansvarlige, også for sine mislykkede ansatte.

Er de ikke fullstendig sikre på at den ansatte gjør en fullgod jobb så får de helt enkelt sende noen som kontrollerer. Selv om de er sikre så kan de høre etter om kunden er fornøyd.
Naturligvis er firmaet ansvarlig. Jeg tror ikke jeg antyder noe annet :thinking:

Bölebon Bölebon skrev:
Hvordan kan man ikke se at bobla ligger skjevt til helve..te. Hvorfor bruke vaterpass om man ikke går etter bobla???
Altså det kan jo virke åpenbart, men noviser som jeg vet ikke alltid hvilke marginer en boble i et vaterpass skal ha i gitte situasjoner. Det finns noen ganger rom for margin. Det er derfor vi leier inn håndverkere. Ha en fin dag!

• Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
S
Viktor.J Viktor.J skrev:
jeg pleier ikke å like kommentarer som den jeg skal skrive nå.
Men kast ut hen, de der skruene i gulvet/terskelen gjør meg så utrolig provosert og det vitner om en totalt fraværende forstand og interesse av arbeidet at det er sinnssykt.
Kast ut han er det. På 10 år som yrkessnekker har jeg ikke sett en kvinnelig snekker. På like mange år har jeg heller ikke brukt ordet hen.

• Liker
SonnyListon
  • Laddar…
S Snicklas skrev:
Sleng ut han er det. På 10 år som yrkessnekker har jeg ikke sett en kvinnelig snekker. På like mange år har jeg heller ikke brukt ordet hen.
Jeg håper virkelig at du snart kommer til å få se din første kvinnelige snekker, det finnes faktisk.
Min erfaring av kvinnelige håndverkere er at de ofte er mer nøyaktige enn sine mannlige kolleger :cool:

• Liker
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
C
U Uffe A skrev:
Min erfaring med kvinnelige håndverkere er at de oftest er mer nøye enn sine mannlige kolleger :cool:
Det taler vel i og for seg for at det er en "han" det handler om i dette tilfellet :rofl:

• Haha
  • Liker
Roger Fundin og 6 andre
  • Laddar…
S Snicklas skrev:
Sleng ut han er det. På 10 år som yrkesnekker har jeg ikke sett en kvinnelig snekker. På like mange år har jeg heller ikke brukt ordet hen.
Viktig input….

Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Tenker håndverkeren får betale tilbake deler av summen så ordner det seg. Vi får se. Vil ikke forårsake konkurs til noen, en personlig tragedie.
Personlig strategi mener du vel?

• Liker
SonnyListon
  • Laddar…
S Screew skrev:
Bakom komfyren er det nok ok, men ikke pent. Jeg ville ikke gjort så...
Vanskelig å holde rent mot veggen med flossede kanter og i dype hulrom
Hvem har koblet til komfyren? Kan være en stiv kabel - det skal være en tilkoblingsledning som er myk da det skal være fleksibelt å dra fram komfyren for rengjøring og lignende.
VIKTIGST av alt er at kabelen sitter ordentlig fast, den skal sitte godt fast i begge ender med strekkavlastninger

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Oppdatering, nå har jeg levert inn klagen til ARN, ber om tilbakebetaling på en viss sum. Behandlingstiden er ganske lang, men når avgjørelsen kommer informerer jeg om hva det blir. I mellomtiden fikser jeg feilene med hjelp.

• Liker
Roger Fundin og 4 andre
  • Laddar…
Lykke til, men risikoen er stor for at håndverkeren ikke bryr seg i det hele tatt om hva ARN sier. Håper det ikke blir så dyrt å fikse hans feil.

• Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Lykke til, men risikoen er stor for at håndverkere ikke bryr seg i det hele tatt om hva ARN sier. Håper det ikke blir for dyrt å fikse hans feil.
Takk! Det er ingen store summer, nå er det mest på prinsipp. Håndverkeren kom for å utbedre feil og gjorde i stedet ting verre. ARN kan jo svarteliste bedrifter. I tillegg har jeg faktisk sjekket med en jurist, summen jeg ønsker tilbakebetalt er høyst rimelig, og jeg har forbrukerretten på min side.

Vi får se, håper ingen andre nybegynnere innen renovering som meg, som bestiller arbeid fra firma for å sikre kompetansen, ikke havner i samme situasjon.

• Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.