Dr Benz Dr Benz skrev:
Jeg hadde ALDRI akseptert dette. ALDRI. Dette er ikke en håndverker som har gjort..

Skruen til oppvaskmaskinen… pleier å skrus oppover, men om skruen må gå på siden så får man fundere på en passbit eller lignende.

Skruene i terskelen ser ut som en hytte noen har bygget…

At noen kan forlate det slik uansett om man er håndverker eller ikke er for meg umulig å forstå.

Hvor mange som tar hjelp og får dritt etter seg fordi noen har rotet kan man undre over..

Så har han banket mer terskelen slik at malingen har blitt skrapet av. Da må man jo male etterpå….
Hvorfor skrudd skruer oppover? Jeg er veldig uvitende om skruer og greier…takk for forklaring. Jeg holder på å skrive tilbakemelding til håndverkeren, legger i tydelige bilder og hva det er jeg har bemerkninger på.

Det kan kanskje finnes på ulike måter men de jeg har montert har man skrudd opp i benkeplaten. Så kanskje det ikke går av ulike grunner. På Ikea har man en vinkeljern med plastknotter.

men terskelen tar uansett prisen…

gulvet bak komfyren synes jeg spiller mindre rolle så lenge ikke hjulene/føttene i bakkant havner utenfor og at den da heller bakover.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Det kanskje finnes på ulike måter men de jeg har montert har man skrudd opp i benkeplaten. Så kanskje det ikke går av ulike grunner. På Ikea har man en vinkelskinne med plastklosser.

men terskelen tar uansett prisen…

gulvet bak komfyren anser jeg spiller mindre rolle så lenge ikke hjulene/føttene i bakkant havner utenfor og at den da luter bakover.

Takk! Meget verdifull innspill. Tersklene virket greie før men de var ok uansett. Nå med skruer, sprekk, avskallet maling... Nå lurer jeg dessuten på om jeg skal sjekke bak alle listene for det virker som det er bare 1-3 mm avstand til vegg på mange steder. Hva blir det for risiko for konsekvenser? Vet du det? Eller noen?

Dr Benz Dr Benz skrev:
Men vent… det er jo doble terskler i tillegg… ‍‍‍
jeg vil tro at det er et bad derfor høy terskel

T tergo skrev:
skulle tro att där är ett badrum därför hög tröskel
den ene terskelen er mellom gang-stue, den brede. Den andre mellom kjøkken-gang. Nå i ettertid, hvorfor instruerte ikke jeg å legge gulv uten terskel mellom gang og kjøkken? Jeg tenkte at fagmannen skulle fikse det pent, men jeg ser jo mitt ansvar i det hele. Neste gang skal jeg ha en supertydelig sjekkliste for hver eneste detalj så det ikke blir misforståelser eller feil. Treskel av tre mellom to parkettfelt med flere synlige skruer. Den brede treskel knytter sammen forskjellige gulvnivåer i hjemmet. Trøskel mellom to rom med ulik parkett, festet med skruer.

T tergo skrev:
skulle tro att där är ett badrum därför hög tröskel
mjae.. du har parkett på begge sider. Dessuten finnes det terskler med kant.

Mine øyne gråter blod når jeg ser skruene som ble brukt til tersklene.
Ang. Gulvet: tre er et levende materiale og må kunne bevege seg med årstidene da det krymper og sveller. Hvis avstanden er for liten til noe fast, som en vegg, kan ikke gulvet bevege seg som det vil sideveis og da begynner det å presse oppover i stedet. Resultatet kan bli et gulv som er ujevnt, med bølger i seg etc. Men dette er basis kunnskap for noen som har med tre å gjøre og uten tvil noe som "den som har gjort dette" SKAL vite om.

Ring den ansvarlige på firmaet. Sender de samme håndverker, si nei. Dette er under all kritikk.

• Liker
Roger Fundin og 6 andre
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
ene terskel er mellom gang-stue, den brede. Den andre mellom kjøkken-gang. Nå i ettertid, hvorfor instruerte ikke jeg å legge gulv uten terskel mellom gang og kjøkken? Jeg tenkte at fagmannen skulle fikse det pent men jeg ser jo mitt ansvar i det hele. Neste gang skal jeg ha en supertydelig sjekkliste for hver eneste detalj så det ikke blir misforståelser eller feil. [bilde] [bilde]
den lyse "terskelen" ser ut som en del av en gammel benkeplate....

det er vanskeligere å ha gulv uten terskler for det stiller enorme krav til at avstanden til veggen og øvrige ting er korrekt.

har man for lite avstand vil gulvene begynne å løfte seg. Kanskje ikke noe man ser alltid men det merkes når man går på det.

har man for mye avstand så vil man se sprekken mot listen når det krymper.

jeg er ikke engang håndverker men jeg hadde aldri fundert over å bruke slike skruer.... Forferdelig.

når det gjelder oppvaskmaskinen hadde jeg i hvert fall fortalt hvordan det skulle bli for den jeg gjorde jobben for før jeg satte den på plass.

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Takk! Jeg forstår at det ikke er enkelt å lage hele gulv, men før bodde jeg i hus, det var 75 kvm gulv med integrert kjøkken-stue-gang på den ene etasjen. Tenker fagfolk fikser slikt. Angrer på at jeg ikke tenkte på å be om et "helt" gulv, men det er ingenting å gjøre. Får se til at terskelen blir fikset uansett.

Det er en enmannsbedrift og mitt livs største feil er her. Jobben er betalt, jeg så feilene i ettertid. Nå maser jeg om etterfiks og det er ikke helt friksjonsfritt. Jeg var fokusert på andre ting når jobben ble gjort (jobb etc) og glad at det ble fint, så jeg tenkte ikke på å gjøre en ordentlig inspeksjon. Lært meg leksen!! Har tidligere i livet lært meg å ikke kjøpe biler av venner, nå lærte jeg meg dette. Det er fint med lærdommer selv om det er kronglete.

• Liker
Piddej67 og 6 andre
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
mjae.. du har parkett på begge sider. Dessuten finnes det terskler med kant.
det er terskler til gang/stue samt kjøkken/gang.

hvorfor ha terskler i det hele tatt

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
M maria01 skrev:
hvorfor engang ha terskler
hvilken fantastisk givende kommentar.

• Liker
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt skrev:
Det er en enmannsfirma og mitt livs største mistak er her. Jobbet er betalt, jeg så feilene i etterkant.
Det gjør det klart mye vanskeligere.
Kommer han (antar at det er en han) ikke og utbedrer dette uten å synes det er ok resultat, så spør om han da synes det er ok at du legger ut firmanavnet og lenke til deres hjemmeside (om de har noen) for da er det jo bra reklame om han er fornøyd med resultatet.
Om han ikke utbedrer så legg ut en advarselstråd om firmaet likevel!

• Liker
  • Elsker
Roger Fundin og 9 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.